Kuigi Eesti rallifännidele ei pruugi Gran Canaria asfalditeed just suurimat vaatemängu pakkuda, paistab päikeseline saareralli olevat autoralli MM-sarjas (WRC) kanda kinnitamas pikemaks ajaks kui keegi oskas oodata. Kulisside taga räägitakse juba lepingust, mis ulatub suisa 2031. aastani kirjutab Rallit.fi.
Kanaari saarte ralli tegi oma debüüdi WRC-sarjas tänavu aprillis, olles varem pikalt kuulunud Euroopa meistrivõistluste (ERC) kavva. Paljude rallisõprade jaoks jäi tänavune etapp meelde pigem sündmustevaese protsessioonina, kus Toyota tegi puhta töö. Sellest hoolimata on korraldajate ambitsioonid kõrged.
Kui algne leping katab veel ka 2026. aasta hooaja, siis nüüd on kohaliku portaali Automovilismo Canario andmetel käed löödud palju pikemaks perioodiks. Portaali teatel on ralli korraldajad ja WRC promootor pidanud kuid läbirääkimisi ning jõudnud kokkuleppele, mis hoiaks asfaldietapi kalendris veel vähemalt seitse aastat.
Ametlikku kinnitust pole veel saabunud, kuid portaali väitel plaanivad korraldajad uudise suurejooneliselt välja hõigata spetsiaalsel pressiüritusel lähitulevikus.
Saareriigi kohalik omavalitsus on MM-etapi nimel teinud suuri rahalisi panuseid, investeerides projekti miljoneid eurosid. Praegused arengud viitavad sellele, et Gran Canaria etapp on tulnud selleks, et jääda.
Ajaloo esimene Kanaari saarte MM-ralli oli mäletatavasti Toyota ja kahekordse maailmameistri Kalle Rovanperä täielik jõudemonstratsioon. Rovanperä võttis toona ülivõimsa võidu ning Toyota meeskond hõivas lõpuprotokollis koguni neli esimest kohta – stsenaarium, mis keskmisele vaatajale just liigset närvikõdi ei pakkunud.
Järgmisel aastal on Kanaari saarte etapp kavas 23.–26. aprillil. WRC uus hooaeg saab aga traditsioonilise avalöögi juba jaanuari lõpus toimuva legendaarse Monte Carlo ralliga.
















