M-Sport ei ole veel ametlikult kinnitanud oma osalemist 2027. aasta autoralli MM-sarjas uute reeglite alusel, kuid on andnud mõista, et nende eesmärk on välja töötada täiesti uus võistlusauto, mitte piirduda olemasoleva Rally2 masina täiendamisega.
2027. aastal plaanib WRC kasutusele võtta uued tehnilised regulatsioonid, mis on mõeldud kuluefektiivsemaks ja paindlikumaks, et meelitada sarja rohkem autotootjaid ja tiime. Uued WRC27 autod, mille eelarve ülempiiriks on seatud 345 000 eurot, peaksid suutma pakkuda sarnast jõudlust tänastele Rally2 masinatele, kasutades samas Rally2 mootoreid ja muid teise taseme komponente. Et tagada tippklassi piisav osavõtt, lubatakse uutel WRC27 autodel võistelda koos Rally2 masinatega samas kategoorias, kus FIA eesmärgiks on nende tehniliste platvormide jõudluse võrdsustamine.
Hetkel on Toyota ainus Rally1 meeskond, kes on uutele reeglitele pühendunud ning töötab juba uue auto kallal. Hyundai juht Cyril Abiteboul kinnitas möödunud nädalal Kesk-Euroopa rallil, et neil pole enam võimalik täiesti uut autot 2027. aastaks valmis jõuda ning nende ainsaks realistlikuks valikuks on olemasoleva i20 N Rally2 mudeli täiendamine, samal ajal kui nad alles kaaluvad oma tulevikku MM-sarjas pärast 2026. aastat.
M-Spordi olukord on sarnane – kuigi neil on olemas Rally2 klassi Ford Fiesta, millega oleks 2027. aastal võimalik võistelda, ei ole nad veel otsustanud, kas minna seda teed. Tiimipealik Richard Millener tunnistab, et Rally2 auto täiendamine on teoreetiline võimalus, kuid eelistatud suund oleks täiesti uue WRC27 auto arendamine.
„Rally2 auto täiendamine oleks nagu plaastri panek,” ütles Millener intervjuus Motorsport.com-ile. „See ei ole tulevik. Miks raisata aasta auto täiendamisele, kui me võiksime selle aja ja raha investeerida täiesti uue auto loomisesse, millel on pikem eluiga?”
M-Sporti otsuse tegemist raskendab ka ebakindlus WRC sarja edasise promotsiooni osas. Käimas on hange uue kommertsõiguste omaniku leidmiseks, mis peaks lahenduse saama hiljemalt aasta lõpuks.
„Me saame end pühendada alles siis, kui on näha, kuhu sari liigub,” märkis Millener. „Kui tuleb keegi, kellel on kümneaastane visioon, ja sa usud sellesse, siis tekib ka kindlus investeerida.”
„Hetkel on raske öelda, kas me investeerime, sest me ei tea täpselt, mis juhtuma hakkab. Ralli ei kao kuhugi ja uute reeglite sisu on suures osas juba lukus. Mõni asi meile meeldib, mõni mitte, aga otsus on tehtud, seega pole mõtet energiat raisata selle muutmisele. Pigem tuleks keskenduda sellele, kuidas uute tingimustega edukalt kohaneda. Oleme rallis olnud üle 20 aasta ja soovime kindlasti jätkata,” lisas Millener.