Esapekka Lappi alustab uut rallihooaega sel nädalavahetusel Soome meistrivõistlustel Arctic Lapland rallil. Pärast pikka karjäärii autoralli MM-sarjas naaseb Lappi nüüd kodusesse rallisarja, kuid ees ootavad ka mitmed muutused.
Üheks suurimaks muudatuseks on kaardilugeja vahetus – Lappi kõrval ei istu enam tema kauaaegne kaardilugeja Janne Ferm, kellega koostöö kestis 15 aastat. Nüüdsest loeb talle legendi Enni Mälkönen, kes varasemalt töötas Sami Pajari kaardilugejana.
Esimesed testid uue paarilisega toimusid esmaspäeval. „Alguses oli veider kuulda naishäält legendi lugemas, aga kõik sujus hästi,“ rääkis Lappi Rallit.fi-le.
Teiseks suureks muutuseks on võistlusauto vahetus – MM-sarjas Hyundai Rally1-autoga kihutanud Lappi istub nüüd Skoda Fabia Rally2 Evo rooli.
Auto ei ole isegi selle mudeli uusim versioon, mistõttu tuleb harjuda ka tehnilise poole erinevustega.
Lappi tunnistas, et pikk koostöö Fermiga oli tekitanud talle palju harjumusi, millest nüüd tuleb lahti lasta. „Kindlasti on meil mõlemal oma õppimisprotsess, kuid proovime hoida positiivset meelt,“ sõnas ta. Samas lisas ta, et koostöö Mälköneniga on juba kenasti käima läinud.
MM-sarjas lootis Lappi jätkata osaajaga Hyundai tiimis, kuid WRC-meeskonnalt uut pakkumist ei tulnud. Kuna Hyundai otsustas sel hooajal keskenduda kolmele põhikohaga sõitjale, jäi Lappi ilma kohast tipptiimis.
Peale seda otsustas ta osaleda Soome meistrivõistlustel, kus temaga liitusid kiiresti ka toetajad.
Kuigi pere toetas Lapit otsuses naasta ralliradadele, jagunesid pereliikmete tunded kahetiseks. „Lapsed olid alguses rõõmsad, et isa sõidab jälle, aga kui nad kuulsid, et mind pole nädal aega kodus, siis see neile enam nii väga ei meeldinud. Õnneks on ülejäänud etapid lühemad,“ sõnas Lappi.
Arctic Lapland ralli, kus Lappi on SM1-klassi suurim favoriit, algab reedel ja koosneb kokku 13 kiiruskatsest, mis sõidetakse kahe päeva jooksul.