Rahvusvaheline Autoliit (FIA) avaldas täna, et kavatseb 2027. aastaks täielikult ümber kujundada rallisarjade klassistruktuuri ehk niinimetatud rallipüramiidi.
Muudatused puudutavad kõiki tasemeid, alates tippklassist kuni madalamate võistlusklassideni. Uued tehnilised reeglid hakkavad kehtima koos WRC27 nime kandva tipptaseme autode kasutuselevõtuga, mis asendavad senised Rally1 masinad.
Praegu koosneb FIA rallipüramiid viiest peamisest klassist: tipus on nelikveolised Rally1 autod, millele järgnevad Rally2 (laialdaselt kasutusel regionaalsetel meistrivõistlustel), Rally3, Rally4 ja esiveolised Rally5 autod, mis moodustavad aluse noortesarjadele.
Junior WRC sarjas kasutatakse näiteks Rally3 autosid, samas kui Junior ERC põhineb Rally4-l.
WRC27 autod peaksid olema senistest Rally1 autodest taskukohasemad ja tehniliselt sarnasemad Rally2 masinatele. Samas pole veel selge, milline saab olema uus struktuur tervikuna.
FIA tehniline direktor Xavier Mestelan Pinon selgitas Dirtfishile: „Me loome uue rallipüramiidi. Rally1 kaob, seega tuleb kogu struktuur uuesti üles ehitada.“
„Peame välja selgitama, mis saab olema uuele WRC27 klassile eelnev tase – kas praegune Rally3 või tuleb seda täiustada. See pole lihtne, kuid arutelud käivad.“
Alternatiivsed jõuallikad on madalamates klassides ebatõenäolised
Kuigi FIA kaalub pikemas plaanis alternatiivseid jõuallikaid, põhinevad 2027. aasta esialgsed reeglid siiski sisepõlemismootoritel. Madalamatesse klassidesse elektritehnoloogia lähiajal ei jõua – vähemalt mitte ulatuslikult.
„Rally5 klassi jaoks on juba võimalik homologeerida elektriline kit, kuid need lahendused on endiselt kallimad kui sisepõlemismootorid,“ märkis Mestelan Pinon.
„Peame arvestama ka sellega, et fännid peavad selle omaks võtma, sest ralli eesmärk on tegelikult ka show tegemine. Isiklikult pole ma veendunud, et elektriautode tehnoloogia on täna selles mõttes parim valik.“
FIA rallispordi direktor Emilia Abel tõi välja ka praktilised probleemid: „Alati on oluline ka ohutusaspekt. Võrreldes ralliga on ringrajal lihtne midagi hallata, aga palju keerulisem on midagi, mis liigub hoolduspargist sadade kilomeetrite kaugusele ja on pidevas liikumises.”
Mestelan Pinon lisas lõpetuseks: „Võib-olla on 10 aasta pärast elektriautod rallis täiesti tavapärased, aga täna see veel nii ei ole.“