Kui Craig Breeni surmaga lõppenud õnnetuse põhjalikust uurimisest peaks midagi selguma, ei kõhkle FIA kasutusele võtmast meetmeid, et parandada autoralli MM-sarja ohutust.
33-aastane Hyundai WRC meeskonna piloot hukkus kahe nädala eest Horvaatia ralli eelsel testil toimunud õnnetuses.
Hyundai meeskonnajuht Cyril Abiteboul selgitas eelmisel nädalal õnnetuse üksikasju kinnitades, et aiapost oli tunginud i20 N salongi. Tiim töötab koos FIA-ga juhtunu täieliku uurimise läbiviimisel.
FIA rallidirektor Andrew Wheatley ütles, et on alates uurimise algusest saanud juba “palju teavet” ning WRC juhtorgan hindas kõiki aspekte, lootes ohutuse parandamisele.
“Käimas on uurimine, mis jätkub,” ütles Wheatley Horvaatia meediale.
“Me ei saa ühel või teisel viisil öelda, kas tulevikus tuleb midagi ette võtta. Võin teile kinnitada, et FIA-s on pühendunud meeskond, kes uurib kõiki võimalusi, et mõista, kuidas edasi liikuda.”
“Craigi õnnetuse üksikasjad on väga ainulaadsed ja ma pole kindel, et sellele oleks lihtsat kahendust.”
“Meil on palju infot, kuid me ei saa seda avalikustada. Me ei saa Craigi tagasi tuua, kuid saame püüda teha kõik mis meie võimuses.”
Kuigi Breeni traagiline õnnetus juhtus suhteliselt madalal kiirusel, siis Wheatley sõnul vaatab FIA pidevalt üle Rally1 autode kiirust üldiselt, et tagada autode loomulikku arengut arvestades, et ohutus ei kannataks.
Eelmisel hooajal võttis WRC vastu uued Rally1 hübriidmäärused, mis tõid kaasa sõidukid, mille võimsus on 500 hobujõudu, kui hübriidajam on sisse lülitatud. Lisaks hübriidtehnoloogia kasutuselevõtule on autodel märksa karmim raamiga šassii, mida on juba põhjalikult testitud.
“Meil on hoolduspark täis andekaid insenere, kes muudavad auto iga detaili kiiremaks ja FIA pidev roll, olgu see siis ohutus, tehniline või sportlik on tasakaalustada autode ohutus ja kiirus,” lisas Wheatley.
“Meil kõigil on olnud väga raske nädal, sest kaotasime sõbra ja see on väga haruldane, et kaotame kellegi selle spordiala tipust.”
Wheatley kinnitas ka, et organisatsioonis vaadatakse üle ka ralli eelsete testide ohutusstandardid.
“Ma arvan, et reaalsus on see, et meil on testimise üle üsna tugev kontroll ja neil on piiratud arv päevi, mida nad [meeskonnad] saavad kasutada ning nad peavad tegema korraldajatele ja FIA-le avaldused nende päevade planeerimiseks,” lisas ta.
“On olemas rida testimise ohutusjuhiseid, kuid ilmselgelt ei ole testide ohutuse tase sama, mis on meil WRC-võistlustel.”
“Sellest traagilisest õnnetusest saab õppida ja me peame mõistma, mida saaks teha, et muuta 10% võimalus 8% või 6% võimaluseks. Ma arvan, et me ei lõpeta kunagi õppimist ja loodetavasti saame kogemusi ja teavet kasutada mõistmaks, milliseid väikeseid muudatusi saame teha.”
Allikas motorsport.com
Avalda arvamust post