Kaks aastat tagasi läks rallikrossi MM-sari hoolimata fännide vastuseisust üle täiselektrilistele autodele. Võrreldes kunagiste hiilgeaegadega kui kasutati sisepõlemismootoreid ja tribüünid olid rahvast täis, on tänu täiselektrilistele autodele saanud WRX sarjast kahe aastaga endise kuulsuse hale vari, mida käis tänavu vaatamas vaid käputäis fänne.
Nüüd on aga FIA ja Promootor lõpuks oma veast aru saanud ja teatasid kolmapäeval, et 2024. aastal on sarjas taas lubatud ka sisepõlemismootoriga (ICE) autod. Küll aga peavad need kasutama säästlikke kütuseid. Ja et asi veel põnevam oleks, pannakse need ühele stardijoonele koos praeguste elektrisõidukitega, mis annab sarjale uue nime “tehnoloogialahing”.
Teadaolevalt pääseb 2024. aasta hooajale kandideerima maksimaalselt 16 sõitjat ning eraldi etappidel saavad osaleda ka teised sõitjad, kes täishooaega kaasa ei tee.
Korraldajad lisasid, et võistlusel osalejad ei võistle enam mitte aja, vaid positsioonide pärast, muutes nii formaadi arusaadavamaks. Varasemalt sai teatavasti eelsõitudest edasi poolfinaali välja sõidetud aja põhjal. Lisaks jagatakse iga eelsõidu, poolfinaali ja finaali parimale meistrivõistluste punkte, mille eesmärk on julgustada sõitjaid igal ringil täisvõimsusel positsiooni nimel sõitma, muutes võistluse fännide jaoks põnevamaks.
“World RX on jõudmas oma teisele kümnendile ja meil on hea meel tutvustada uut “Tech Battle” kontseptsiooni. Viimase kahe aasta jooksul oleme kõik näinud ja nautinud RX1e elektri jõudu ja potentsiaali ning oleme kogenud ka suurt kirge Euro RX-i sisepõlemismootoriga autode vastu. Sõitjad ja meeskonnad on näidanud üles tohutut huvi ning me usume, et see jätkusuutlik uus formaat pakub nii osalejatele kui ka fännidele mõlema maailma parimat,“ rääkis Global RX tegevjuht Arne Dirk.
“Ma arvan, et see on hea valik. Rohkem autosid stardijoonel, rohkem võitlust, rohkem nalja,” kirjutas tänavu elektrilise rallikrossi autoga startinud Ole-Kristian Veibyplatvormil “X”.
Avalda arvamust post