Kolmapäeval teatati FIA Maailma mootorispordinõukogu koosolekul, et järgmisel aastal on asfaldirallidel Gravel Crew ehk esiautod lubatud mitte ainult Rally1 ekipaažidele, vaid ka WRC2-s startivatele sõitjatele.
Teatavasti on Gravel crew meeskonna ülesanne varahommikul enne ralli algust kiiruskatsed läbi sõita ja anda sõitjatele teada muudatustest rajal – kus on muda. , lombid, jää jne.
Kui WRC sõitjatele on esiautod lubatud kõigil asfaldirallidel, siis WRC2 ekipaažidele olid need lubatud ainult Monte Carlo rallil. Tänavu hooaja lõpu poole toimunud Kesk-Euroopa WRC etapil kutsus WRC2 meister Andreas Mikkelsen aga FIA-t üles tegema muudatusi, mis võimaldaksid Rally2 sõitjatel kasutada Gravel Crew meeskonda ka teistel asfaldirallidel.
Mäletatavasti Kesk-Euroopa WRC ralli kolmandal katsel, kus sadas kõvasti vihma ja rada läks väga libedaks, tegi avarii WRC2 klassi üks peafavoriite Yohan Rossel. Tolle katse finišis tunnistas Mikkelsen, et kuna esiautod on keelatud, oli selle katse läbimine väga ohtlik. Loe sellest lähemalt siit: Mikkelsen: See oli ohtlik! Ma ei usu, et Rally1 meeskondade elud on rohkem väärt kui Rally2.
Kolmapäeval võttis FIA seda lõpuks ka kuulda ning järgmisel aastal saavad nii Rally1 kui ka Rally2 ekipaažid kõigil asfaldietappidel kasutada esiautosid, ehk Grawel Crewd.
FIA avalduses seisis: “Osalejate tagasiside põhjal lubatakse P2 meeskondadel nüüd kasutada Grawel Crew meeskondi.”
Oliver Solberg, kes oli tänavu kiireim WRC2 sõitja enamikel etappidel, toetas otsust öeldes: “Ohutus peab alati olema esikohal. Peame olema FIA-le tänulikud selle algatuse ja asfaldil lubamise eest.”
Põhjus miks esiautod on lubatud ainult asfaldirallidel seisneb selles, et kruusarallidel ei muutu teeolud ja selle haardumine ilmaoludega nii drastiliselt kui seda võib juhtuda asfaldirallidel.
Avalda arvamust post