Hyundai värske maailmameister Thierry Neuville rääkis Dirtfishile antud intervjuus, et meeskonnakaaslased peaksid 2025 aastal seadma tiimi eesmärgid isiklikest ambitsioonidest kõrgemale.
Belglase sõnul ei saa lubada, et korduks eelmise aasta olukord, kus Hyundai kaotas tootjate meistritiitli hoolimata suurepärasest hooajast.
Kuigi Neuville’ist sai esimene Hyundai sõitja, kes krooniti maailmameistriks, jäi tootjate tiitel Toyota kätte. Ott Tänaku katkestamine Jaapani ralli viimasel päeval avas Toyotale võimaluse, mida meeskond otsustaval punktikatsel ka ära kasutas ja võitis tiitli kolme punktiga.
Neuville’i jaoks tähendas Tänaku katkestamine küll seda, et temast sai automaatselt maailmameister, kuid meeskond kaotas tootjate tiitli.
“Ma pean silmas seda, et me peame Jaapanis juhtunust õppima,” rääkis Neuville. “Kui me seda ei tee, on see viga.”
“Ma arvan, et Jaapanis polnud midagi ilmsemat. Kui me sellest ei õpi, siis ma ei tea, mida ma teha saan. Me peame mängima meeskonnamängu, see on oluline.”
“Meil olid kõik kaardid käes, et Jaapanis hästi läheks. Esimees oli kohal, suur boss oli kohal. Ja me rikkusime selle ära,” lisas ta.
Neuville nimetas Tänaku õnnetust “suureks üllatuseks” ja arvas, et see oli tootjate tiitlivõitluse pöördepunkt. Samas ei soovinud ta kedagi süüdistada.
“Ma arvan, et oleksime võinud võtta võidu Toyota Citys, lisaks tootjate ja sõitjate tiitli,” jätkas ta. “Kahjuks saime lõpuks ainult sõitjate tiitli, nii et kaotasime võidu ja tootjate tiitli.”
“Ma olin kogu meeskonna pärast väga pettunud, sest nad ootasid seda väga. Kogu aasta olime selle nimel töötanud ja kõik läks kaotsi ühes ainsas kurvis. Ma tean, et seda on juhtunud ka minuga, me kõik oleme teinud vigu ja ma ei süüdista kedagi, aga strateegia osas oleks pidanud võib-olla olema tugevam sisend ja selgemad juhised.”
Autoralli 2025 aasta MM-hooaeg saab alguse 23.–26. jaanuaril sõidetava Monte Carlo ralliga