Hyundai WRC-tiim jätkab sel nädalal ettevalmistusi 2026. aasta MM-hooajaks, kuid meeskonna plaanid Kesk-Soomes sattusid ootamatult sooja ilma tõttu ohtu. Testide päästmiseks tuli meeskonnal kasutada kavalat nippi, mis on eriti oluline pikalt pausilt naasvale Esapekka Lappile.
Hyundail on pärast 2025. aasta hooaja lõppu Saudi Araabias olnud tihe töögraafik. Kui Adrien Fourmaux testis Rally1-autot Prantsusmaal ja Thierry Neuville kogus kilomeetreid alpides, siis sel nädalal liikus meeskond Soome, Jämsä lähedal asuvale testialale.
Pikalt püsinud plusskraadid seadsid aga kavandatud talvetestid tõsise löögi alla.
Kui eelmisel reedel saabusid Kesk-Soome lõpuks miinuskraadid, asus meeskond Rallit.fi andmetel koheselt tegutsema: nädalavahetusel tegeleti testiala teede tihendamisega, et need pakasega paremini läbi külmuksid.
Selle sammuga soovib Hyundai kindlustada, et testsõidud saaksid toimuda ka siis, kui ilmaennustuses lubatud sula ja vihmasajud sel nädalal taas kohale jõuavad. Varasematel aastatel pole Hyundai pidanud detsembrikuistes testides selliseid meetodeid kasutama, kuna talv on Kesk-Soomes tavaliselt selleks ajaks juba kindlalt kanda kinnitanud.
Testide toimumine on kriitilise tähtsusega just Esapekka Lappile. Soomlane pole Hyundai Rally1-autoga võistelnud üle aasta, veetes tänavuse hooaja hoopis koduses Soome meistrisarjas.
Teatavasti palkas Hyundai Lappi koos Dani Sordo ja Hayden Paddoniga 2026. aasta hooajaks jagama kolmandat autot, et täita tühimikku, mille jättis meeskonnast lahkunud Ott Tänak.
Plaanide kohaselt saavad sel nädalal Jämsäs ühe sõidupäeva nii Neuville, Fourmaux kui ka Lappi. Kuna Lappi teeb oma hooaja avastardi veebruaris toimuval Rootsi rallil, on praegune test talle hädavajalik auto tunnetuse taastamiseks. Tõenäoliselt on Lappil võimalus veel üheks testipäevaks vahetult enne Rootsi rallit.
Uus autoralli MM-hooaeg algab jaanuari lõpus Monte Carlo ralliga, kus Hyundai kolmandat masinat juhib uusmeremaalane Hayden Paddon.














