• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
detsember 15, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home WRC

Hyundai plaanib 2027. aastaks täiesti uut Rally2 autot

Indrek Indrek
13.12.2025 16:50
WRC
Hyundai Rally2, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Hyundai Rally2, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

50
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Hyundai Motorspordi kliendiosakonna juht Benoit Nogier on lõpuks välja öelnud karmi tõe, mida rallipargis on ammu sahistatud: praegune i20 N Rally2 on asfaldil küll suurepärane, kuid kruusal jääb tippkonkurentsist puudu ja olemasoleva mudeli “jokkeritega” lappimine seda enam ei muuda. Lahendus on drastilisem – 2027. aastaks plaanitakse rajale tuua täiesti uus, nullist ehitatud võistlusauto.

Kuigi ka 2026. aastaks on varuks mõned väiksemad uuendused, on fookus selgelt nihkunud tulevikku. Praeguse i20 mudeli homologeering saab peagi viieaastaseks, mis avab reeglites ukse uue auto registreerimiseks. Just seda võimalust Hyundai nüüd sihibki, et pääseda tehnilisest tupikust, kuhu kruusaseades on jõutud.

Uus algus puhtalt lehelt

„Meil on võimalus praeguse tänavasõiduauto baasil terve auto uuesti homologeerida,“ selgitas Hyundai kliendivõistluste juht Benoit Nogier portaalile DirtFish. „See võimalus on nüüd laual ja me tahame autot paremaks muuta ja edasi liikuda. Isegi kui see pole veel 100% kinnitatud, alustame suure tõenäosusega mahukate arendustöödega, et olla 2027. aastaks valmis.“

Nogier rõhutas, et eesmärk on alati tooteid paremaks muuta ja oma pühendumust näidata. „Reeglite mõttes ei pea me enam muretsema jokkerite lugemise pärast, sest saame homologeerida täiesti uue auto – isegi kui see juhtub alles 2027. aastal. 2026. aastaks toome välja mõned väiksemad uuendused, kuid praegu töötame eelarve kinnitamise nimel. Ütleksin, et eelarve ongi viimane takistus 2027. aasta evolutsiooni käivitamisel, aga olen väga optimistlik.“

Hyundai Motorspordi president Cyril Abiteboul on varem vihjanud, et kui Hyundai jätkab WRC-sarjas ka 2027. aastal, on tipptasemel Rally2 auto olemasolu hädavajalik. Nogier nõustub, kuid rõhutab, et otsus ei sõltu ainult tippklassi programmist. „Eeskätt tahame parandada Rally2 auto sooritusvõimet meie praeguste klientide jaoks. See on hetkel peamine eesmärk,“ lisas ta.

Hinnasilt pole peamine mure

Rääkides uuest kulupiiranguga WRC27 autost, tunnistas Nogier, et tema silmis pole probleemiks mitte auto ostuhind, vaid selle ülalpidamiskulud.

„Kulupiirang 345 000 eurot tundub igati tehtav,“ arutles Nogier. „Aga suur number, millele me kõik peame tähelepanu pöörama, on jooksvad kulud. On tore ehitada auto 345 000 euroga, aga kui selle auto uks maksab 10 000 eurot, siis kliendimaailmas pole see vastuvõetav. See on koht, kus peame olema hoolikad. Mis hakkavad maksma amordid? Mis maksab põhjakaitse? Rally2 autodel kulub neid osi palju ja me peame olema kuluefektiivsed.“

Panus asfaldile tasus end ära

Vaadates tagasi otsusele keskenduda 2024. aasta septembri uuendustega just asfaldi seadistusele, on Nogier veendunud, et valik oli õige.

„Piiratud arvu jokkerite tõttu oli võimatu teha autoga kõike, mida soovisime. Pidime tegema karmi valiku,“ selgitas ta. „Otsustasime maksimeerida auto kiirust asfaldil, sest umbes 75% meie klientidest sõidab just asfaldil – seega ohverdasime ajutiselt kruusa.“

Tulemused räägivad enda eest. Dani Sordo näitas Portugalis suurepärast kiirust ja võitis hooaja viimase asfaldiralli. Häid tulemusi näidati ka Tšehhis, kus edestati kohalikku legendi Jan Kopeckýt, ning Prantsusmaal võitis Eric Camilli viiest viimasest rallist neli, olles kiirem Citroënidest, mida peetakse asfaldil siiani etaloniks.

„Rally2 on hetkel väga edukas ja see on meie äri tuum,“ lõpetas Nogier. „Peame olema väga tähelepanelikud, kuidas uued reeglid seda klassi mõjutavad, sest kaalul on spordi järgmine põlvkond.“

Märksõnad: Hyundai i20 N Rally2 Step2Hyundai Motorsport
Share20Tweet13Send
Telli teavitus
Logi sisse
Teavita mind
guest

guest

0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare

Soovitame sulle ka neid

Martins Sesks Saudi Araabia MM-ralli 2025, Foto: M-Sport
WRC

Aita valida: kas WRC aasta tsitaadiks saab “jään pigem metsa, kui lõpetan teisena” või piinlik teleäpardus?

14.12.2025 17:19
Ott Tänak Kreeka MM-rali finišis, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
WRC

WRC-dokumentaali uus episood viib vaatajad Ott Tänaku dramaatilise Akropolise võidu telgitagustesse

14.12.2025 16:23
Adrien Fourmaux ja Alexandre Coria, Saudi Araabia MM-ralli 2025, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
WRC

WRC-sari sai taas karmi kriitikat – „Vähemalt hullemaks enam minna ei saa“

14.12.2025 12:53
Ott Tänak Jaapani ralli 2025, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Ott Tänak avaldas oma rallikarjääri pausile panemise ühe peamise põhjuse

13.12.2025 23:07
Kuvatõmmis videost
WRC

VIDEO: Uus Lancia saab Alpides viimast lihvi – nõudlus auto järele on juba väga suur

13.12.2025 18:13
Hyundai Rally2, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Hyundai plaanib 2027. aastaks täiesti uut Rally2 autot

13.12.2025 16:50

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Martins Sesks Saudi Araabia MM-ralli 2025, Foto: M-Sport

Aita valida: kas WRC aasta tsitaadiks saab “jään pigem metsa, kui lõpetan teisena” või piinlik teleäpardus?

Indrek
14.12.2025 17:19
0

Ott Tänak Kreeka MM-rali finišis, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

WRC-dokumentaali uus episood viib vaatajad Ott Tänaku dramaatilise Akropolise võidu telgitagustesse

Indrek
14.12.2025 16:23
0

Adrien Fourmaux ja Alexandre Coria, Saudi Araabia MM-ralli 2025, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

WRC-sari sai taas karmi kriitikat – „Vähemalt hullemaks enam minna ei saa“

Indrek
14.12.2025 12:53
0

Ott Tänak Jaapani ralli 2025, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak avaldas oma rallikarjääri pausile panemise ühe peamise põhjuse

Admin
13.12.2025 23:07
0

Kuvatõmmis videost

VIDEO: Uus Lancia saab Alpides viimast lihvi – nõudlus auto järele on juba väga suur

Indrek
13.12.2025 18:13
0

Ivar Raidam intervjuud andmas filmile
Ajaloonurk

Legendaarne Ivar Raidam – Kurvilise tee legendid

15.02.2023 19:50

Tänane Top

Ott Tänak Jaapani ralli 2025, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak avaldas oma rallikarjääri pausile panemise ühe peamise põhjuse

13.12.2025 23:07
Ott Tänak ja Martin Järveoja Kanaari Saarte MM-rallil 2025, Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Eestlaste seas igavaimaks tituleeritud MM-etapp on saamas pikka lepingut

13.12.2025 11:16
Adrien Fourmaux ja Alexandre Coria, Saudi Araabia MM-ralli 2025, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

WRC-sari sai taas karmi kriitikat – „Vähemalt hullemaks enam minna ei saa“

14.12.2025 12:53
Alexandre Coria, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Fourmaux’ kaardilugeja on enam kui kindel, et nii Tänak kui Rovanperä naasevad autoralli MM-sarja

13.12.2025 11:44
Ott Tänak Kreeka MM-rali finišis, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

WRC-dokumentaali uus episood viib vaatajad Ott Tänaku dramaatilise Akropolise võidu telgitagustesse

14.12.2025 16:23
Lancia Ypsilon HF Integrale, Foto: Stellantis Motorsport

Ametlik: Lancia avalikustas tehasemeeskonna koosseisu ja kuupäeva, mil legend rajale naaseb

12.12.2025 12:34

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi sisse Facebookiga
Logi sisse Google'iga
VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Registreeru Facebookiga
Registreeru Google'iga
VÕI

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee

wpDiscuz