Hyundai Motorspordi kliendiosakonna juht Benoit Nogier on lõpuks välja öelnud karmi tõe, mida rallipargis on ammu sahistatud: praegune i20 N Rally2 on asfaldil küll suurepärane, kuid kruusal jääb tippkonkurentsist puudu ja olemasoleva mudeli “jokkeritega” lappimine seda enam ei muuda. Lahendus on drastilisem – 2027. aastaks plaanitakse rajale tuua täiesti uus, nullist ehitatud võistlusauto.
Kuigi ka 2026. aastaks on varuks mõned väiksemad uuendused, on fookus selgelt nihkunud tulevikku. Praeguse i20 mudeli homologeering saab peagi viieaastaseks, mis avab reeglites ukse uue auto registreerimiseks. Just seda võimalust Hyundai nüüd sihibki, et pääseda tehnilisest tupikust, kuhu kruusaseades on jõutud.
Uus algus puhtalt lehelt
„Meil on võimalus praeguse tänavasõiduauto baasil terve auto uuesti homologeerida,“ selgitas Hyundai kliendivõistluste juht Benoit Nogier portaalile DirtFish. „See võimalus on nüüd laual ja me tahame autot paremaks muuta ja edasi liikuda. Isegi kui see pole veel 100% kinnitatud, alustame suure tõenäosusega mahukate arendustöödega, et olla 2027. aastaks valmis.“
Nogier rõhutas, et eesmärk on alati tooteid paremaks muuta ja oma pühendumust näidata. „Reeglite mõttes ei pea me enam muretsema jokkerite lugemise pärast, sest saame homologeerida täiesti uue auto – isegi kui see juhtub alles 2027. aastal. 2026. aastaks toome välja mõned väiksemad uuendused, kuid praegu töötame eelarve kinnitamise nimel. Ütleksin, et eelarve ongi viimane takistus 2027. aasta evolutsiooni käivitamisel, aga olen väga optimistlik.“
Hyundai Motorspordi president Cyril Abiteboul on varem vihjanud, et kui Hyundai jätkab WRC-sarjas ka 2027. aastal, on tipptasemel Rally2 auto olemasolu hädavajalik. Nogier nõustub, kuid rõhutab, et otsus ei sõltu ainult tippklassi programmist. „Eeskätt tahame parandada Rally2 auto sooritusvõimet meie praeguste klientide jaoks. See on hetkel peamine eesmärk,“ lisas ta.
Hinnasilt pole peamine mure
Rääkides uuest kulupiiranguga WRC27 autost, tunnistas Nogier, et tema silmis pole probleemiks mitte auto ostuhind, vaid selle ülalpidamiskulud.
„Kulupiirang 345 000 eurot tundub igati tehtav,“ arutles Nogier. „Aga suur number, millele me kõik peame tähelepanu pöörama, on jooksvad kulud. On tore ehitada auto 345 000 euroga, aga kui selle auto uks maksab 10 000 eurot, siis kliendimaailmas pole see vastuvõetav. See on koht, kus peame olema hoolikad. Mis hakkavad maksma amordid? Mis maksab põhjakaitse? Rally2 autodel kulub neid osi palju ja me peame olema kuluefektiivsed.“
Panus asfaldile tasus end ära
Vaadates tagasi otsusele keskenduda 2024. aasta septembri uuendustega just asfaldi seadistusele, on Nogier veendunud, et valik oli õige.
„Piiratud arvu jokkerite tõttu oli võimatu teha autoga kõike, mida soovisime. Pidime tegema karmi valiku,“ selgitas ta. „Otsustasime maksimeerida auto kiirust asfaldil, sest umbes 75% meie klientidest sõidab just asfaldil – seega ohverdasime ajutiselt kruusa.“
Tulemused räägivad enda eest. Dani Sordo näitas Portugalis suurepärast kiirust ja võitis hooaja viimase asfaldiralli. Häid tulemusi näidati ka Tšehhis, kus edestati kohalikku legendi Jan Kopeckýt, ning Prantsusmaal võitis Eric Camilli viiest viimasest rallist neli, olles kiirem Citroënidest, mida peetakse asfaldil siiani etaloniks.
„Rally2 on hetkel väga edukas ja see on meie äri tuum,“ lõpetas Nogier. „Peame olema väga tähelepanelikud, kuidas uued reeglid seda klassi mõjutavad, sest kaalul on spordi järgmine põlvkond.“
















