Hyundai on väidetavalt valmistumas sportautode võistlussarja kõrgeimasse klassi sisenemiseks ja Korea autotootja plaanib järgmise kolme aasta jooksul osaleda maailma kestvussõidu meistrivõistlustel Hypercar klassis ja Le Mans’i 24-tunni sõidus.
Motorsport.com-i andmetel on Lõuna-Korea tootja arendamas LMDh hübriidprototüüpi, mis hõlmaks GTP kategooriat IMSA SportsCar meistrivõistlustel. Kuigi on teada, et Hyundai Motorsporti Saksamaal arendatud LMDh võiks võistlustulle astuda juba 2026. aastal, mis on praeguste tehniliste eeskirjade viimane aasta WRC-sarjas, kus Hyundai on alates 2014. aastast osalenud tehaseprogrammiga, on nende edasised plaanid veel lahtised.
Hyundai Motorsport president ja meeskonna pealik Cyril Abiteboul ei kinnitanud, et prototüüpprogramm on käimas, vaid mainis, et ettevõte “uurib erinevaid kategooriaid” ning soovib “selgelt väljendada oma ambitsioone sellel spordialal”.
“Asjaomane isik teatab sellest õigel ajal,” ütles ta Motorsport.com-ile, kui temalt küsiti Hyundai tulevaste motospordiplaanide kohta eelmisel nädalavahetusel Poola rallil.
Abiteboul vihjas lisaks, et Hyundai Motor Group, maailma kolmanda suurima automüüjana, teeb peagi teatavaks oma plaanid WRC-s ja pikemaajalised plaanid tuleviku osas, mis võib toimuda juba septembris.
Teadaolevalt on Hyundai valinud uue auto šassii arenduspartneriks Prantsuse konstruktori ORECA. Samuti on Hyundai võtnud kontakti Chip Ganassi Racinguga, mis võimaldaks neil konkureerida kahes sarjas sama meeskonnaga. Hyundai võib sportautode võistlussarjaga liituda ka nende Genesis nimelise luksusbrändiga.
Hyundai on teadaolevalt osalenud mitmes asjakohases FIA tehnilisel töörühmas, sealhulgas ühel, mis uurib vesiniku kasutuselevõttu WEC-s, mis on praegu kavandatud 2028. aastaks.
Kuigi ettevõtte osalemine sportautode sarjas ei pruugi mõjutada nende osalemist WRC-s, on spekulatsioonid WEC-programmi osas pannud liikuma kuulujutud, et Hyundai võib WRC-st lahkuda.
Avalda arvamust post