Itaalia ralliportaali TuttoRally andmetel on Hyundai Motorsport langetanud otsuse, kes hakkavad 2026. aastal jagama kolmandat Rally1 autot pärast Ott Tänaku lahkumist – valituks osutusid vanad tuttavad Dani Sordo ja Esapekka Lappi.
Kui info kinnitust leiab, tähendab see, et Hyundai läheb viimasele Rally1 hooajale vastu kogenud koosseisuga, loobudes noorte sõitjate katsetamisest.
Selline valik peegeldab selgelt Hyundai strateegiat: mitte riskida, vaid usaldada sõitjaid, kellel on Rally1 autoga varasem kogemus ja kes suudavad hooaja jooksul kindlalt punkte tuua. Meeskondlikus mõttes ei ole 2026. aasta aeg uute talentide koolitamiseks, vaid pigem stabiilsuse hoidmiseks ajal, mil kogu WRC tulevik on muutumas.
Dani Sordo, kes tänavu võitis Portugali meistritiitli Hyundai i20 Rally2 roolis, on korduvalt tõestanud end stabiilse ja punktikindla sõitjana. Tema osalus jääb ilmselt valituks rallidel, mis toimuvad asfaldil või tehnilisel kruusal.
Esapekka Lappi näitas sel hooajal head vormi Soomes, kus ta tuli ka riigi meistriks. Tema tugevus on teada-tuntud kiireted kruusarallid, nagu Soome ja Eesti, mistõttu võib eeldada, et just sellised etapid jäävad tema kanda.
Hyundai rallikoosseisu kujundamine toimub hetkel, mil meeskond ise on suunamas fookust kestvussõitudele ja ringrajasarjadele ning osalemine WRC-s ka pärast 2026. aastat pole sugugi kindel. Sellises olukorras on loogiline, et eelistatakse kogenud sõitjaid – see aitab tagada stabiilsuse ja tulemuslikkuse seni, kuni Hyundai otsustab, milline saab olema tema roll rallimaailmas tulevikus.
Kui Hyundai läheb 2026. aastale vastu Sordo ja Lappiga, võib see olla viimane peatükk ühes ajajärgus – ja viimane kord, kui näeme sellises koosseisus kogenud sõitjaid Rally1 masinate roolis.


















