Ott Tänaku tulevik Hyundais on viimastel päevadel pakkunud palju kõneainet. Spekulatsioonide kohaselt võib 2019. aasta maailmameister kaaluda naasmist Toyota meeskonda – eriti pärast seda, kui Kalle Rovanperä teatas, et teeb vähemalt ajutiselt rallispordist pausi. See avab Toyotas koha esisõitjale, kuhu võib pretendeerida ka Oliver Solberg.
Pärast maailmameistriks kroonimist siirdus Tänak Hyundaisse ning on sellest ajast alates tiimi esindanud, välja arvatud 2023. aastal, mil ta tegi vahepeatuse M-Sporti meeskonnas. Samal ajal on Toyota näidanud jätkuvalt selget ülekaalu, millega Hyundai pole suutnud sammu pidada. Hyundai spordidirektor Andrew Wheatley kinnitas Jaapani MM-ralli ajal, et kõnelused Tänaku jätkamise üle meeskonnas käivad endiselt.
„Ma arvan, et me oleme praegu endiselt läbirääkimiste faasis. Aasta lõpp läheneb kiiresti ja me peame täpselt aru saama, milline olukord on. Minu vaatenurgast pole asjad veel kindlad ning tööd on veel teha. Me peame leidma viisi, kuidas see kiiresti lahendada,” rääkis Wheatley Jaapani rallil, kirjutab rallyjournal.com.
Wheatley sõnul jätkavad Thierry Neuville ja Adrien Fourmaux kindlalt Hyundai meeskonnas. Tiim hoiaks meeleldi ka Tänakut enda ridades, kuid lõplik otsus on eestlase teha.
„Tema ongi see keeruline osa. Teised kaks sõitjat on selgelt meie programmiga seotud, aga Tänaku osas on veel tööd teha. Meie vaatenurgast ei sõltu see enam niivõrd meeskonnast, vaid pigem sellest, mis Otil muus elus parasjagu toimub,” võttis Wheatley olukorra kokku.
„Need kutid on kogu aeg liikvel. Kui liigud pidevalt testidelt rallidele ja tagasi, siis ühel hetkel märkad, et su pere kasvab. Selline elu ei ole lihtne. Ja neid inimesi viib edasi ainult soov võita. Me tahaksime teda väga meeskonda jätta. Me usume täiesti, et just tema on parim valik, kes suudaks koos Thierry ja Adrianiga võidu nimel võidelda. Aga see otsus on täielikult tema enda teha.”
Hyundai tagasihoidlikud tulemused on kahtlemata pannud Tänaku mõtlema, kas ja kuidas karjääri jätkata. Jaapani rallil on Hyundai taas selges kaotusseisus ning pilgud on juba pööratud järgmise hooaja suunas.
„See nädalavahetus on osa arendusprotsessist. Testisime hommikul pikalt, et mõista, kuidas auto erinevates oludes toimib. Vajame palju andmeid, et maksimeerida masina võimekust,” ütles Wheatley.
„Auto on vaid pool aastat vana ja selle arendust alustati hooaja keskel – see pole kunagi lihtne. Me teame, et meistritiitli nimel võitlevad Toyota sõitjad on siin väga raskesti võidetavad. Meie ülesanne on edasi areneda samm-sammult,” lisas ta lõpetuseks.


















