Subaru on taas äratanud rallimaailma lootused ja unistused, esitledes Tokyo autonäitusel kahte uut STI kontseptmudelit: Performance-E STI ja Performance-B STI. Kuigi tootja pole alates 2008. aastast autoralli MM-sarjas osalenud, viitab see julge samm selgelt soovile taaselustada oma rallilegendist kantud kuvandit.
Tänavu möödub 30 aastat Subaru esimesest suurest triumfist autoralli MM-sarjas, kuid sinise ja kuldse värvikombinatsiooni võlu pole kadunud. Fännide jaoks on iga vihje võimalikule tagasitulekule oodatud nagu esimene kevadpäike – ja Tokyo näitusel toimunu valas kindlasti õli tulle.
Performance-E STI on pilkupüüdev elektriline kontseptauto, mille disain viitab selgelt Subaru ajaloolisele identiteedile, tuues kaasaegsele tehnoloogiale rallipärandi väärilise kuue. Tootja sõnul on tegemist uue ajastu eelkäijaga, mis “peegeldab Subaru pärandit ja viib seda edasi uues suunas”.
Teine esitletud mudel, Performance-B STI, meenutab palju klassikalist Impreza ralliautot. Sellel on olemas kõik Subaru fännide lemmikjooned: boksermootor, nelikvedu ja agressiivne, ent tuttavlik disain. Auto meenutab tugevalt viimaseid WRC Subarusid, millega sõitsid omal ajal Petter Solberg ja Chris Atkinson.

Kuigi Subaru ei ole veel kinnitanud WRC-sarja naasmist, annab kontseptautode esitlemine selge märgi, et tootja pole rallile täielikult selga pööranud. Praegu keskendub Subaru peamiselt oma tugevale kohalolekule USA rallisarjas, kuid lootus ülemaailmseks tagasitulekuks püsib elus.
Rallifännide unistus võib veel teoks saada – vähemalt disaini ja tehnoloogia poole pealt on Subaru astunud sammu, mis paneb südame kiiremini põksuma.
Jääb üle vaid loota, et järgmine samm on midagi enamat kui kontsept…























