WRC2 sarjas kogenud rallisõitja Yohan Rossel võib olla teel ajaloolise sammuni – temast võib saada esimene ametlik Lancia tehasetiimi sõitja pärast legendaarse brändi naasmist rallimaailma.
Rossel, kes on alates 2022. aastast esindanud Citroëni tehasevärve ja tõusnud nende põhisõitjaks WRC2 sarjas, kinnitas, et tema koostöö Citroëniga on lõppenud. „Ma arvan, et kõigile on selge, et see oli mu viimane [WRC] ralli Citroëniga pärast kuut aastat,“ ütles Rossel DirtFishile Tšiilis, viidates sellele, et järgmisel hooajal ootavad ees uued väljakutsed.
Citroën, Lancia ja Peugeot kuuluvad kõik Stellantise kontserni, mis plaanib alates 2026. aastast keskenduda WRC2 sarjas just Lancia nimele. See tähendab Citroëni kui tehasetoega meeskonna taandumist ning loob Lanciale võimaluse teha võimas tagasitulek rallispordi areenile.
Stellantise kliendivõidusõidu juht Didier Clément vihjas DirtFishile, et talle meeldiks näha Rosseli 2026. aastal Lancia WRC2 programmi liidrina, märkides, et Stellantise „toetus ametlikele sõitjatele, nagu näiteks Yohan [Rossel], kandub üle Lancia alla.“
Rosseli sõnul oleks legendaarse Lancia tehasesõitjaks saamine tõeline unistuse täitumine, kuid suuremaks eesmärgiks on tõusta 2027. aastal WRC kõrgeimale tasemele.
„Minu eesmärk on omada head ülevaadet 2027. aastast,“ lausus Rossel. „Kõik teavad mu seoseid Stellantisega. Nad on mind ralliteel palju toetanud ja kindlasti oleks Lancia tehasesõitja staatus unistus. Aga peame kõik võimalused hoolikalt läbi kaaluma.“
Kui üleminek teoks saab, oleks Rossel esimene ametlik Lancia tehasesõitja brändi tagasitulekul – samm, mis tähistaks märgilist uut peatükki ühe ajalooliselt kõige mõjukama rallibrändi loos.















