Alates sellest hooajast on Eesti kiirendussõpradel võimalik lüüa võitlustel kaasa hoopiski omamoodi – kahekohalise dragsteri tagaistmel, teatab Estonian Drag Racing Association (EDRA)
Tegemist on oma ehituselt ja turvanõuetelt Super Comp klassi väärilise tagamootoriga dragsteriga, millele lisaks juhiistmele on lisatud ka üks lisaistekoht reisija tarbeks. Selliseid huviliste sõidutamiseks mõeldud kiirendusautosid oleme näinud sõitmas nii Soomes kui Rootsis. “Hetkeolukord aga lubab öelda, et eestlase käes olev kahekohaline on hetkel ainuke töötav isend Baltikumis ja Ida-Euroopas. Ka Soome ja Rootsi kiirendustiimid hetkel sellist lõbusõiduvahendit ei oma,” teatas EDRA.
Dragsteril on 870 hobujõudu, mille tekitab mahtkompressoriga Chevy BB 592 mootor. Power Glide käigukast aitab kogu selle jõu rajale maha saada. Turvaliseks pidurduseks on autol Simpson-i pidurdusvarjud. Dragsteri kere turvaindeks on 7,5 sekundit, mis on teadlikult tehtud juba üsnagi arvestatava varuga. Parimad tulemused jäävad masinal 7,9 sekundi juurde, kuid stabiilselt sõidetakse 8,1 ja 8,2 sekundi aegu kiirusega 265 kilomeetrit tunnis.
Dragster jõudis Eestisse Rootsist, kus see oli aastaid ühe võidusõiduperekonna valduses, kes masina enda ja sellega kaasas oleva varustuse eest äärmiselt suurt hoolt kandsid. Uue omaniku Täpsi sõnul olid kohtumised ja ostueelsed läbirääkimised Rootsi perega väga sõbralikud ja vahetud ning ka eelmised omanikud lahkusid oma truult teeninud sõbrast teadmisega, et see satub siia tulles headesse kätesse.
Täpsi sõnul saab selle dragsteriga juba algaval hooajal reisijana lõbusõita mitmetel Eesti kiirendusvõistlustel. Tema sõnul Eestis masinast maksimumi välja võtma ei hakata, kuna arvestades siinseid rajaolusid, oleks turvaline siiski dragsteri täispotentsiaalist sekund või isegi paar maha võtta.
Siiski lubab ta, et üheksa sekundi sõitu saab siin kindlasti pakkuda. Ühe sõidu täpne hind ei ole veel teada.
Hetkel ootab ees veel natuke tööd sõiduvahendi turvapuuri kallal ning ühtlasi saab dragster ka uue ja uhke väljanägemise. EDRA hoiab kiirendussõpru kursis kahekohalise dragsteri tegemistega ning avab üsna pea ka sõidule registreerimise vormi omakodulehel.
Avalda arvamust post