Rallietappide jälgimine on põnev ka spordikaugetele inimestele! Kui ülitäpsed kurvivõtmised ja sõitjate keerukate teeoludega maadlemine naelutavad rallientusiastide silmad pidevalt ekraanile, siis rallit taustamürana “jälgiv” inimene tõstab pilgu ekraani suunas ainult siis, kui kommentaatorid mainivad sõnu “Jürgenson”, “Linnamäe”, “Virves”, “Tänak” või “crash”.
Hasartmängusaite võrdleva portaali kasiinoboonused.ee meeskond toob välja 2025. aasta WRC-etappide olukorrad, mil kommentaatorid kombineerisid eesti sõitja nime sõnaga “avarii” või “crash”. Ütleme kohe ära, et juhid ja kaardilugejad pääsesid matsudest tervelt.
Robert Virves Portugali ralli WRC2-klassis – auto rullus kaljult alla nagu filmis
Portugali ralli toimub küll imeilusatel, kuid võrdlemisi ohtlike teeoludega radadel, mis siuglevad kohati mööda mäekülgi ja võivad ka kogenud juhil vaiba alt tõmmata. Sel korral seisis vaibal Robert Virvese ja Jakko Viilo Škoda Fabia Rally2. Kümnes katse jäi ralliduole kaunis Portugalis viimaseks, sest Škodal õnnestus katsel ühes sisekurvis tabada teadmata takistust, mis viskas auto balansist välja, seejärel ka teelt välja ning Škodake rullus mööda teeäärset mäekülge õige mitu tiiru allapoole.
Kuigi poisid jäid ise terveks, ei saanud Škoda kohta sama öelda ja laupäevased viimased etapid jäid Virvese-Viilo duole käe- ja Škodaulatusest välja. Virves kirjeldas avariid Postimehele antud intervjuus sõnadega “üsna ebamugav” – võime vaid ette kujutada kui ebamugav on isegi korralikult kinnitatuna autos kaljult alla langeda.
Kanaari saarte ralli – WRC2-s taaskord häda häda otsa
Eestlaste seas armastatud suvituspaigana tuntud Kanaari saared olid eesti WRC2-ralliässadele parajaks ristiks kaelaks. Oma osa said nii Romet Jürgenson, kes sõitis reedese päeva esimesel katsel oma Ford Fiestaga õnnetul kombel teelt välja kui laupäeva seitsmendal kohal lõpetanud Robert Virves. Virvese Škoda oleks Moya–Gáldari katsel finišijoone peaaegu ületanud, kuid paar kilomeetrit enne lõpujoont sõitis Škoda teelt välja – õnnetu kivimüüri-tabamus rikkus nii auto kui kogu ülejäänud katse.
Nimelt jäi paugu saanud jonnakas Škoda Fabia otse keset kitsast teed seisma ja ei soovinud grammigi edasi liikuda. Kuigi paar masinat pääses Fabist veel mööda, otsustati, et auto jääb järgmistele startijatele jalgu ning katse tuleb pooleli jätta.
Rootsi talvised lumehanged ei tekitanud Linnamäele suurt probleemi – ainult väike kõks
Veebruari keskpaigas toimunud WRC Rally Sweden oli tõeline lumeparadiis ja Sarjölideni 14,23-kilomeetrine rada oli ka kogenud talvistele juhtidele parajaks katsumuseks. Teravad kurvid, libedad teed ja pikk sirge, kus sai korralikult pedaali tallata – rallifanatiku “märg” unenägu, värskelt suurematele ralliareenidele astunud sõitjate jaoks paras õudukas.
Kui Romet Jürgenson taltsutas oma autot ka keerulistes ikohtades, siis Georg Linnamäe masin libastus Sarjölideni katsel ning sõitis õrnalt, aga kindlalt otse rada ääristavasse lumevalli. Õnneks ei saanud kõvasti kannatada ei auto ega selles istujad ning Linnamäel õnnestus katse viisakalt lõpetada. Viperus tähendas aga väärtuslike sekundite kadu ning Rootsi ralli lõppes Linnamäe jaoks ootamatult madalal 14. kohal. Jürgenson lõpetas Rootsi ralli WRC2-klassis 7. kohal, esikohtadele jõudsid sünnist saati lumes hullanud soomlased-rootslased.
Tänaku ralliaasta on seni möödunud avariivabalt
Kui 2024 aastal ilmus mitme rallietapi käigus uudis õnnetu avarii kohta (nii WRC-kalendrist välja jäänud Eestis, Soomes kui Jaapanis), siis seni toimunud viis etappi on tiimi Tänak-Järveoja jaoks möödunud matsuvabalt. Keerulisemad katsumused on siiski veel ees, sest äsja seljatatud Portugali rallile järgneb veel kuus rallit, mis toimuvad kruusakattega teedel. Suvisel ajal on kruusateed lahtise kiviklibu ja rallitamise käigus teelt välja tulevate kivide tõttu ohtlikud, kuid kogenud rallipaar saab katsumustega kindlasti hakkama.