Läti MM-ralli saatus on praegu ebaselge. 2024. aasta suvel korraldati seal esmakordselt autoralli maailmameistrivõistluste etapp, kuid järgmisel hooajal seda enam võistluskalendris ei ole. Selle asemel naaseb kalendrisse taas Eesti etapp.
Varasemalt on kaalutud võimalust, et Läti ja Eesti vaheldumisi korraldaksid MM-rallit, kuid vähemalt 2026. aastaks Lätile kohta ei jagunud.
Soome MM-ralli ajal uuriti WRC promootori ürituste juhilt Simon Larkinilt Läti MM-ralli võimalikust tulevikust.
„Läti soovib kindlasti tagasi tulla. Rohkem polegi suurt midagi öelda,“ märkis Larkin esmalt napilt, lisades väikese pausi järel: „Jah, nad tahavad tagasi tulla, aga 2026. aasta ei olnud lihtsalt võimalik,“ kirjutab Rallit.fi.
Läti etapp pälvis 2024. aastal suure publikumenu. Kohalik rahvas on rallispordist väga huvitatud ning võistlusrajad olid kiired ja atraktiivsed.
Siiski pole Läti WRC ralli korraldajate olukord hetkel kiita. Larkin viitas, et probleemid tulenevad eelkõige geopoliitilisest olukorrast.
„Kui asud hetkel Euroopa piirkonnas, mis piirneb ühe teise – Euroopa-välise – riigiga, siis tuleb eelarve koostamisel arvestada paljude muude asjadega,“ viitas ta selgelt Venemaaga piirnevatele riikidele.
„Kahjuks võivad suured spordisündmused jääda mõneks ajaks tahaplaanile. See ei tähenda, et need kaoksid, aga hetkel on paljudel eelarved pingelised muude prioriteetide tõttu. Me peame seda austama,“ lisas ta.
Samas ei tähenda see, et kõik Venemaa naabruses asuvad riigid oleksid samas olukorras. Näiteks Soome on äsja sõlminud WRC promootoriga pikaajalise lepingu.
„Soome puhul ei ole tegu riigiga, kellel oleks keeruline täita NATO kulueesmärke või panustada riigikaitsesse. Sellegipoolest pole see lihtne, eriti ühise piiri jagamise korral,“ ütles Larkin.