Autoralli MM-sari on viimasel ajal sattunud keerulisse seisu – mitmed nimekad sõitjad lahkuvad, tulevik on ebakindel ning ka promootori osas valitseb teadmatus. Ent Belgia ajakirjandusest kostub nüüd märksa lootustandvam sõnum: kulisside taga käib aktiivne töö ja uue põlvkonna WRC-autode arendusega võib seotud olla kuni üheksa eri meeskonda.
Aastal 2027 jõustuvad WRC-sarjas uued tehnilised reeglid, mis peaksid muutma tippklassi konkurentsivõimelisemaks ja taskukohasemaks, avades uksed ka uutele tiimidele ja tootjatele. Seni on ametlikult kinnitanud oma osalust vaid Toyota, kuid Belgia ralliajakirjaniku Olivier de Wilde‘i andmetel on huvi märksa laiem.
Portaalis Autotrends.be avaldatud info kohaselt on mitmel tiimil juba töös konkreetsed WRC27-projektid. Kuigi kõik plaanid ei pruugi lõpuks teoks saada, võivad mõned autod jõuda testimise faasi juba lähikuudel.
Näiteks Hyundai pole hetkel uue WRC-auto arendust kinnitanud, kuid tõenäoliselt jätkab tiim Rally2-klassis ja valmistub 2028 aastal uue mudeli esitlemiseks. Itaalia legend Lancia plaanib samuti tagasitulekut – esmalt WRC2-s, seejärel juba tipptasemel, võimalusel 2028. aasta alguses.
Teiste seas on WRC27-autot arendamas ka Škoda ning palju kõneainet pakub ka võimalik Subaru naasmine MM-karusselli. Samuti valmistub oma panust andma tuntud Briti meeskond Prodrive, kuigi nende arendatava auto täpsem margi-identiteet pole veel teada.
Lisaks neile on de Wilde’i sõnul aktiivne liikumine ka Hispaanias, kus üks seni anonüümne eratiim võib oma projektist teada anda juba enne aasta lõppu. M-Sport kaalub samuti uue generatsiooni autoga liitumist, kuid hoiab samal ajal avatuna ka Rally2-variandi.
„Kui kas või viis üheksast projektist lõpuks rajale jõuab, on see piisav, et tagada WRC-sarja tulevik,” märgib de Wilde.
Kuigi hetkel seisab MM-sari teelahkmel, viitavad uued arengud sellele, et ees võivad oodata elavnemine ja uue ajastu algus.
















