Norra rallisõitja Andreas Mikkelsen avaldas DirtFishi taskuhäälingus Stage Mode, et ta üritab veenda Škodat naasma autoralli MM-sarja kõrgeimasse klassi 2027. aastal, kui jõustuvad uued tehnilised reeglid.
Mikkelsenil on Škodaga pikk ajalugu – ta võitis tšehhi autotootjaga IRC-sarja tiitlid aastatel 2011 ja 2012, enne kui siirdus järgmisel hooajal Volkswageni WRC meeskonda. Fabia rooli naasis ta veel kahel korral – 2017. aastal pärast VW ootamatut lahkumist MM-sarjast ning aastatel 2021–2023, mil ta püüdis edukalt end taas kõrgeimasse klassi murda.
2024. aastal osales ta valitud rallidel Hyundaiga, kuid 2025. hooajaks tal ühtegi lepingut taskus ei ole. Mikkelsen on korduvalt rõhutanud, et ta ei ole nõus oma koha eest maksma, seega on tema ainus võimalus liituda tootjameeskonnaga.
Mikkelsen avaldas, et koostöö Škodaga oleks igati loogiline, kui ettevõte otsustaks 2027. aasta uute reeglite valguses WRC-sse naasta, kuna need on senisest lähedasemad Rally2 klassi tehnilistele nõuetele.
„Muidugi tahan WRC-sse tagasi,“ kinnitas ta. „Täiskohaga lapsevanem olemine on tore, aga ma igatsen võistlemist. Olen olnud võistlushimuline alates viiendast eluaastast. Nüüd on väike paus olnud, aga soov tagasi tulla on suur.“
Mikkelsen lisas, et tal on aastate jooksul kogunenud väärtuslik kogemustepagas, mida saaks kasutada uue auto arendustöös. „Jah, ma üritan neid [Škodat] veenda ja eks näis, mis saab,“ ütles ta.
Küsimusele, kas koostöö Škodaga on tema peamine eesmärk, vastas ta, et peab olukorda strateegiliselt hindama: „Pean vaatama, milline on õige tee edasi. Arvestades minu varasemat ajalugu Škodaga, tundub koostöö nendega igati loomulik. Meie suhted on head.“
Samas uurib norralane ka alternatiive: „Vaatan, millised muud meistrivõistlused või alad võiksid sobida – näiteks ralliraid või Extreme E. WRC-s saadud kogemusi on võimalik paljudesse teistesse aladesse üle kanda.“
Kuigi tema süda kuulub endiselt WRC-le, tõdeb Mikkelsen, et praeguses olukorras, kus sarjas osaleb vaid kaks tehasevõistkonda, on võimalusi vähe.
„2027. aasta reeglid on kindlasti huvitavad. Me kõik ootame lõplikke tehnilisi juhiseid, et näha, kas need meelitavad sarja uusi tootjaid või tiime. Alles siis saab teha teadlikke otsuseid,“ märkis ta.