• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
juuli 19, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home WRC

Milliste uute põnevate lahendustega tulevad WRC meeskonnad välja Kataloonia rallil?

Milliseid uuendusi kolm meeskonda järgmiseks võistluseks kaasa toovad

Indrek lisas Indrek
13.10.2022 20:39
WRC
Foto: Illuis555 wrcwings.tech

Foto: Illuis555 wrcwings.tech

Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

 

Kataloonia ralli oli aastaid ainukene WRC etapp, kus võistlus toimus kahel erineval pinnasel. 2021. aastal see aga muutus, kui mindi üle täis asfaldi formaadile. Kiire ja sujuv ringrada meenutav asfalt Costa Daurada mägedes soosib ründavat sõidustiili ja kurvide lõikamist, millega võidab elutähtsaid kümnendikke.

Kui selle aasta individuaalse tiitli kindlustas eelmisel etapil enda nimele Kalle Rovanperä, siis meeskondlik MM-tiitel on veel lahtine. Seda põnevam on näha kuidas meeskonnad valmistuvad hooaja kõige põnevamaks asfaldi ralliks.

M-Sport Ford

M-Sport Fordi meeskond, kes ei räägi enam kaasa meeskondliku tiitli nimel, ei ole ka algavaks etapiks mingeid nähtavaid uuendusi autol teinud. Mõnes mõttes on see ka mõistlik, sest senine auto on ennast asfaldil näidanud väga heast küljest. Juba hooaja avaetapi, Monte Carlo võit, näitas, et uuele Pumale sobib asfalt väha hästi. Lisaks asfaldil sõidetud Ypresi ralli, kus kõik Fordi piloodid näitasid väga head minekut.

M-Sporti kataloonia ralli eelne test
M-Sporti kataloonia ralli eelne test

Hyundai

Hiljutistel Kataloonia ralli eelsetel testidel paistis Hyundai I20 Rally1 silma aga ühe imeliku detailiga, nimelt oli auto katusel üks “kummaline uim” – Mis see on?

Selle kummalise “uime” nimeks on tegelikult Pitoti toru ( inglise keeles pitote tube ), see on andur, mis mõõdab õhuvoolu kiirust rõhuerinevuse kaudu. Sama toru on kasutatud nii vormel ühes kui ka muudes ringraja sarjades. Testi ajal paigaldas Hyundai Pitoti toru aerodünaamilisele toele, mis on loodud minimaalse õhutakistuse tekitamiseks, et minimeerida häireid, mida võib antud tööriist auto dünaamikale põhjustada.

Pitoti torude kasutamine pole ralliautode testimisel esmakordne. Seda on lisaks teistele meeskondadele kasutanud varem ka Hyundai, nagu on näha 2020 aastast pärinevalt pildilt.

Siinkohal tekib küsimus… mis on Pitoti toru paigaldamise tegelik eesmärk? Asi on väga lihtne – selle anduri poolt pakutavad õhukiiruse väärtused on palju usaldusväärsemad kui spidomeetri poolt registreeritud auto kiiruse väärtused. Auto suhtes kindlasse asendisse asetatud Pitot’ toru annab inseneridele sõidu ajal väga väärtuslikku teavet maksimaalse ja keskmise kiiruse kohta. See teave on väga kasulik mitte ainult autode häälestamisel, vaid eriti inseneride jaoks, kes vastutavad arvutusliku “vedeliku dünaamika” (CFD) tehnikate abil läbi viidud arvuliste simulatsioonide eest, et simuleerida õhuvoolu auto ümber.

Sellest võrdlusest on näha, et Hyundai ole “püssi põõsasse” visanud ning tehakse kõike selleks, et korrata eelmise aasta võitu Kataloonia ralli.

Toyota

Toyota on aga võrreldes kahe konkureeriva meeskonnaga läinud sammu edasi. Lihtsalt uute seadistuste otsimise asemel on autol näha ka väliseid uuendusi, mis parandavad auto aerodünaamikat. Nimelt oli hiljutiste Kataloonia ralli eelsetel testidel näha, et Toyota GR Yaris Rally1 ralliautol puudusid külgmised õhukogujad. Kui suve alguses toimunud Sardiinia ralli eelsel testil need lihtsalt eemaldati, siis seekord võis näha autol uut disaini, nii välimise kui ka kanali sisemuse osas, mis viitab suure tõenäosusega sellele, et meeskond on väga lähedal lõpplahendusele.

Foto: Illuis555 wrcwings.tech
Foto: Illuis555 wrcwings.tech

Õhukoguja eemaldamine mõjutab nii tahavaate peegleid kui ka tagatiiba. Tahavaatepeeglite esialgne disain oli üles ehitatud nii, et need asuksid kerest kaugel ja õhk saaks puhtamalt külgmise õhuvõtuava juurde. Sellel põhjusel on meeskond hakanud proovima ka uudset peeglite asetust, nagu on näha ka all oleval pildil kollase ringi sees.

Sellise väikese tahavaatepeegli eeliseks on kindlasti väiksem õhutakistus. Juba selle aasta algusest peale Yarisel kasutusel olnud suurte külgmiste õhuvõtuavade kaotamine aitab kindlasti lisaks väiksemale õhutakistusele võimaldada paremat ja puhtamat õhuvoolu auto tagaspoilerile, mis tähendab omakorda suuremat survejõudu ja seeläbi ka suuremat tagaosa haarduvust, ning suuremat kurvikiirust.

Kuidas iga meeskonna ettevalmistused algavaks etapiks mõju avaldavad saame näha juba tuleval nädalavahetusel kui 20 – 23 oktoobril sõidetakse Kataloonia ralli.

Fotod: (@iamotors_) (@salotti_davide) (@wrcwings)

Share1Tweet1Send

Soovitame sulle ka neid

Kuvatõmmis videost
WRC

VIDEO: Tore üllatus: vaata, kes Elva katsel Ott Tänakut intervjueeris!

18.07.2025 21:05
Ott Tänak ja Martin Järveoja Rally Estonia 2025, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Ott Tänak ja Martin Järveoja lõpetasid Rally Estonia reedese päeva teisel kohal – Solberg ralli liider

18.07.2025 19:51
Ott Tänak ja Martin Järveoja Rally Estonia 2025, Foto: Austral /Hyundai Motorsport GmbH
WRC

SS7: Solberg jätkab ralli liidrina – Tänak tiitlijahtijatest parim

18.07.2025 18:50
Adrien Fourmaux ja Alexandre Coria Rally Estonia 2025, Foto Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
WRC

SS6: Hoolduses suure muudatuse teinud Fourmaux alustas päeva teist poolt kõige kiiremini

18.07.2025 16:28
Martin Järveoja oma uuel Crosskartil, Foto: Alari Jüriöö
WRC

Ott Tänaku osalusega RedGrey laieneb hooga crosskartide valdkonnas

18.07.2025 15:46
Robert Virves ja Jakko Viilo Rally Estonial 2025, Foto: André Lavadinho andre@at-world.com
WRC

TÄISMÄNG: Liidrid Robert Virves ja Jakko Viilo tegid tahtmatult rahvale sõõriku

18.07.2025 14:56

Kommentaarid Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Kuvatõmmis videost

VIDEO: Tore üllatus: vaata, kes Elva katsel Ott Tänakut intervjueeris!

lisas Admin
18.07.2025 21:05
0

Ott Tänak ja Martin Järveoja Rally Estonia 2025, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak ja Martin Järveoja lõpetasid Rally Estonia reedese päeva teisel kohal – Solberg ralli liider

lisas Admin
18.07.2025 19:51
0

Ott Tänak ja Martin Järveoja Rally Estonia 2025, Foto: Austral /Hyundai Motorsport GmbH

SS7: Solberg jätkab ralli liidrina – Tänak tiitlijahtijatest parim

lisas Admin
18.07.2025 18:50
0

Adrien Fourmaux ja Alexandre Coria Rally Estonia 2025, Foto Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

SS6: Hoolduses suure muudatuse teinud Fourmaux alustas päeva teist poolt kõige kiiremini

lisas Admin
18.07.2025 16:28
0

Martin Järveoja oma uuel Crosskartil, Foto: Alari Jüriöö

Ott Tänaku osalusega RedGrey laieneb hooga crosskartide valdkonnas

lisas Pressiteade
18.07.2025 15:46
0

Foto: Iconic Auctioneers
WRC

Colin McRae endised võistlusautod müüdi hiigelsumma eest!

30.08.2023 15:13

Tänane Top

Kuvatõmmis videost

VIDEO: Tore üllatus: vaata, kes Elva katsel Ott Tänakut intervjueeris!

18.07.2025 21:05
Ott Tänak ja Martin Järveoja Rally Estonia 2022, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

AJAKAVA: Rally Estonia ajakava ja kuidas Eesti kanalid seda näitavad

18.07.2025 08:31
Kuvatõmmis videost

VIDEO: Teisel kohal olev Tänak pelgab, et ees ootavad teed tähendavad hommikuga võrreldes suuremat probleemi

18.07.2025 14:19
Ott Tänak ja Martin Järveoja Rally Estonia 2025, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak ja Martin Järveoja lõpetasid Rally Estonia reedese päeva teisel kohal – Solberg ralli liider

18.07.2025 19:51
Ott Tänak ja Martin Järveoja Rally Estonia 2025, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

SS3: Katse võitnud Ott Tänak ja Martin Järveoja tõusid teisele kohale

18.07.2025 11:03
Kuvatõmmis videost

Masinawärk: Vaata ja kuula mida tundis Paul Aron Ott Tänaku kõrvalistmel

17.07.2025 17:30

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi sisse Facebookiga
Logi sisse Google'iga
VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Registreeru Facebookiga
Registreeru Google'iga
VÕI

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee