• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
juuli 2, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Ralli.ee
Home WRC

Milliste uute põnevate lahendustega tulevad WRC meeskonnad välja Kataloonia rallil?

Milliseid uuendusi kolm meeskonda järgmiseks võistluseks kaasa toovad

Indrek lisas Indrek
13.10.2022 20:39
WRC
Foto: Illuis555 wrcwings.tech

Foto: Illuis555 wrcwings.tech

Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

 

Kataloonia ralli oli aastaid ainukene WRC etapp, kus võistlus toimus kahel erineval pinnasel. 2021. aastal see aga muutus, kui mindi üle täis asfaldi formaadile. Kiire ja sujuv ringrada meenutav asfalt Costa Daurada mägedes soosib ründavat sõidustiili ja kurvide lõikamist, millega võidab elutähtsaid kümnendikke.

Kui selle aasta individuaalse tiitli kindlustas eelmisel etapil enda nimele Kalle Rovanperä, siis meeskondlik MM-tiitel on veel lahtine. Seda põnevam on näha kuidas meeskonnad valmistuvad hooaja kõige põnevamaks asfaldi ralliks.

M-Sport Ford

M-Sport Fordi meeskond, kes ei räägi enam kaasa meeskondliku tiitli nimel, ei ole ka algavaks etapiks mingeid nähtavaid uuendusi autol teinud. Mõnes mõttes on see ka mõistlik, sest senine auto on ennast asfaldil näidanud väga heast küljest. Juba hooaja avaetapi, Monte Carlo võit, näitas, et uuele Pumale sobib asfalt väha hästi. Lisaks asfaldil sõidetud Ypresi ralli, kus kõik Fordi piloodid näitasid väga head minekut.

M-Sporti kataloonia ralli eelne test
M-Sporti kataloonia ralli eelne test

Hyundai

Hiljutistel Kataloonia ralli eelsetel testidel paistis Hyundai I20 Rally1 silma aga ühe imeliku detailiga, nimelt oli auto katusel üks “kummaline uim” – Mis see on?

Selle kummalise “uime” nimeks on tegelikult Pitoti toru ( inglise keeles pitote tube ), see on andur, mis mõõdab õhuvoolu kiirust rõhuerinevuse kaudu. Sama toru on kasutatud nii vormel ühes kui ka muudes ringraja sarjades. Testi ajal paigaldas Hyundai Pitoti toru aerodünaamilisele toele, mis on loodud minimaalse õhutakistuse tekitamiseks, et minimeerida häireid, mida võib antud tööriist auto dünaamikale põhjustada.

Pitoti torude kasutamine pole ralliautode testimisel esmakordne. Seda on lisaks teistele meeskondadele kasutanud varem ka Hyundai, nagu on näha 2020 aastast pärinevalt pildilt.

Siinkohal tekib küsimus… mis on Pitoti toru paigaldamise tegelik eesmärk? Asi on väga lihtne – selle anduri poolt pakutavad õhukiiruse väärtused on palju usaldusväärsemad kui spidomeetri poolt registreeritud auto kiiruse väärtused. Auto suhtes kindlasse asendisse asetatud Pitot’ toru annab inseneridele sõidu ajal väga väärtuslikku teavet maksimaalse ja keskmise kiiruse kohta. See teave on väga kasulik mitte ainult autode häälestamisel, vaid eriti inseneride jaoks, kes vastutavad arvutusliku “vedeliku dünaamika” (CFD) tehnikate abil läbi viidud arvuliste simulatsioonide eest, et simuleerida õhuvoolu auto ümber.

Sellest võrdlusest on näha, et Hyundai ole “püssi põõsasse” visanud ning tehakse kõike selleks, et korrata eelmise aasta võitu Kataloonia ralli.

Toyota

Toyota on aga võrreldes kahe konkureeriva meeskonnaga läinud sammu edasi. Lihtsalt uute seadistuste otsimise asemel on autol näha ka väliseid uuendusi, mis parandavad auto aerodünaamikat. Nimelt oli hiljutiste Kataloonia ralli eelsetel testidel näha, et Toyota GR Yaris Rally1 ralliautol puudusid külgmised õhukogujad. Kui suve alguses toimunud Sardiinia ralli eelsel testil need lihtsalt eemaldati, siis seekord võis näha autol uut disaini, nii välimise kui ka kanali sisemuse osas, mis viitab suure tõenäosusega sellele, et meeskond on väga lähedal lõpplahendusele.

Foto: Illuis555 wrcwings.tech
Foto: Illuis555 wrcwings.tech

Õhukoguja eemaldamine mõjutab nii tahavaate peegleid kui ka tagatiiba. Tahavaatepeeglite esialgne disain oli üles ehitatud nii, et need asuksid kerest kaugel ja õhk saaks puhtamalt külgmise õhuvõtuava juurde. Sellel põhjusel on meeskond hakanud proovima ka uudset peeglite asetust, nagu on näha ka all oleval pildil kollase ringi sees.

Sellise väikese tahavaatepeegli eeliseks on kindlasti väiksem õhutakistus. Juba selle aasta algusest peale Yarisel kasutusel olnud suurte külgmiste õhuvõtuavade kaotamine aitab kindlasti lisaks väiksemale õhutakistusele võimaldada paremat ja puhtamat õhuvoolu auto tagaspoilerile, mis tähendab omakorda suuremat survejõudu ja seeläbi ka suuremat tagaosa haarduvust, ning suuremat kurvikiirust.

Kuidas iga meeskonna ettevalmistused algavaks etapiks mõju avaldavad saame näha juba tuleval nädalavahetusel kui 20 – 23 oktoobril sõidetakse Kataloonia ralli.

Fotod: (@iamotors_) (@salotti_davide) (@wrcwings)

Share1Tweet1Send

Soovitame sulle ka neid

Kiivri kujundus.
WRC

Martin Järveoja Rally Estonia kiiver aitab täita raskelt haigete laste unistusi – “Iga unistus loeb”

1.07.2025 15:32
Ott Tänak Soome MM-rallil 2024, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Ott Tänaku testil Soomes tehti huvitav tähelepanek

1.07.2025 12:12
Oliver Solberg. Foto: Oliver Solberg's office
WRC

Latvala avaldas, millal Oliver Solberg võiks Rally1 Toyota Yarisega võistlema pääseda

1.07.2025 11:14
Ott Tänak ja Martin Järveoja Kreeka ralli poodiumil 2025, Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Ralliekspert: Tänak näitas Kreekas klassi – üks tema karjääri parimaid sõite

1.07.2025 10:29
Sebastien Ogier ja Ott Tänak Kreeka MM-rallil, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
WRC

Sebastien Ogier tunnustas Tänaku ülekaalu Kreeka rallil

30.06.2025 21:18
Adrien Fourmaux Kreeka MM-ralli 2025 poodiumil, FOto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Fourmaux pühendas Kreeka ralli poodiumikoha lahkunud sõbrale – „Ta oli meiega autos ja jälgis meid“

30.06.2025 18:04

Kommentaarid Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Kiivri kujundus.

Martin Järveoja Rally Estonia kiiver aitab täita raskelt haigete laste unistusi – “Iga unistus loeb”

lisas Pressiteade
1.07.2025 15:32
0

Ott Tänak Soome MM-rallil 2024, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänaku testil Soomes tehti huvitav tähelepanek

lisas Admin
1.07.2025 12:12
1

Oliver Solberg. Foto: Oliver Solberg's office

Latvala avaldas, millal Oliver Solberg võiks Rally1 Toyota Yarisega võistlema pääseda

lisas Admin
1.07.2025 11:14
0

Ott Tänak ja Martin Järveoja Kreeka ralli poodiumil 2025, Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Ralliekspert: Tänak näitas Kreekas klassi – üks tema karjääri parimaid sõite

lisas Admin
1.07.2025 10:29
0

Sebastien Ogier ja Ott Tänak Kreeka MM-rallil, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Sebastien Ogier tunnustas Tänaku ülekaalu Kreeka rallil

lisas Admin
30.06.2025 21:18
0

Hillar Salumäe / Enn Sarap Automi Suurrallil 1980. aastal Aluvere karjääris. Foto: rally.ee arhiiv
Ajaloonurk

Meie seast lahkus mitmekordne Eesti meister ja legendaarne Volgamees Hillar Salumäe

30.04.2025 11:33

Tänane Top

Ott Tänak Soome MM-rallil 2024, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänaku testil Soomes tehti huvitav tähelepanek

1.07.2025 12:12
Oliver Solberg. Foto: Oliver Solberg's office

Latvala avaldas, millal Oliver Solberg võiks Rally1 Toyota Yarisega võistlema pääseda

1.07.2025 11:14
Ott Tanak ja Martin Jarveoja, Soome ralli 2024, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

VIDEO: Vaata kuidas Tänak Soomes testil Hyundaid lennutab

30.06.2025 15:30
Sebastien Ogier ja Ott Tänak Kreeka MM-rallil, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Sebastien Ogier tunnustas Tänaku ülekaalu Kreeka rallil

30.06.2025 21:18
Ott Tänak ja Martin Järveoja Kreeka ralli poodiumil 2025, Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Ralliekspert: Tänak näitas Kreekas klassi – üks tema karjääri parimaid sõite

1.07.2025 10:29
Ott Tänak Kreeka MM-rali finišis, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Tänak kartis tõsiselt, et kaotab Akropolise ralli võidu

29.06.2025 17:27

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi sisse Facebookiga
Logi sisse Google'iga
VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Registreeru Facebookiga
Registreeru Google'iga
VÕI

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee