Pühapäeval Lätis lõppenud autoralli MM-hooaja kaheksanda etapi võitsid soomlased Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1).
Soomlastele oli see WRC karjääri 14. etapivõiduks ja Toyotale ajaloo 90. Toyota Gazoo Racing meeskonnale kindlustasid kaksikvõidu Sebastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1), kes jäid meeskonnakaaslastest 39,2 sekundi kaugusele. Viimase katse eel kolmandat kohta hoidnud ja terve nädalavahetuse jooksul suurepärast sõitu teinud ning karjääri esimesed WRC arvestuse katsevõidud võtnud Martins Sesks / Renars Francis langesid kahjuks viimase katse Ford Puma Rally1 auto tehniliste probleemide tõttu seitsmendaks.
Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) alustasid ajaloo esimest Läti MM-rallitshakedownkatse võiduga, kuid kaotasid võistluse avakatsel vale rehvivaliku tõttu väärtuslike sekundeid. Reedel korra TOP3 katseaega näidanud eestlased hoidsid enamuse päevast neljandat kohta, kuid eelviimasel katsel alanud piduriprobleemid kukutasid nad päeva lõpuks kuuendaks. Laupäeva hommikune ring tõi eestlastele nädalavahetuse esimese katsevõidu ja lõunapausi eel lahutas eestlaseid viimasest poodiumikohast 9,6 sekundit.
Kui hommikune ring möödus suuremate sündmusteta, siis peale hoolduspausi sõidetud ring pakkus eestlastele „seikluseid“. Ringi teisel katsel juhtus Tänaku / Järveojaga intsident, kus Elfyn Evansi Toyota poolt löögi saanud täispuhutud reklaamkaar vajus teele tühjaks ja kuna järgmise autona tulnud eestlastel teel ees ootavast takistusest aimu polnud, siis sõitsid nad sellest üle, misjärel nende Hyundai katte alla kadus ja mõnisada meetrit hiljem peatus. Selleks, et uuesti liikuma pääseda tuli auto alt rattad ära võtta ja end ümber auto mässinud kattest vabastada. Nominaalaja saanud eestlased jätkasid kolmanda koha püüdmist ja vähendasid viimase katse eel vahe 6,3 sekundi peale.
Sellega aga polnud Tänaku / Järveoja „seiklused“ lõppenud, sest Liepaja linnakatsel purunes hüppest maanduses ootamatult Hyundai pooltelg ja hetkeks „reisijaks“ jäänud eestlased pidid pidurdamiseks kasutama rajaäärsete heinapallide abi. Päeva lõpetasid nad siiski neljandal kohal.
Pühapäevale läksid eestlased vastu eesmärgiga olla super pühapäeva ja punktikatse arvestuses kõige kiiremad ja see neil ka õnnestus. Lisaks tõusti eelpool mainutud Läti konkurentide ebaõnne tõttu üldarvestuses kolmandaks. Ralli võitjatest jäid parimad Hyundai võistlejad 20 kiiruskatse kokkuvõttes maha 1.04,5. Läti MM-ralli kokkuvõttes teenisid Tänak / Järveoja 22 punkti, mis tõstis nad MM-arvestuses teiseks. MM-liidrina jätkavatest Thierry Neuvillest / Martijn Wydaeghest (Hyundai i20 N Rally1) jäävad eestlased maha 8 punktiga.
“Võime vähemalt öelda, et täna oli hea päev. Lõppkokkuvõttes ei olnud laupäev väga halb tempo. Suutsime pärast rasket reedet tagasi rütmi saada, kus oli kindlasti vale rehvivalik ja olime seadistusega hädas. Pidurite kaotamine reedesel viimasel katsel tähendas, et meil polnud laupäeval head stardipositsiooni, mistõttu tundus, et kaardid ei olnud meie kasuks, kuid oleme tänasest suutnud võtta absoluutse maksimumi. Martins on teinud suurepärast tööd. Ta teab küll neid teid, kuid keegi ei saa ta sõitu ära võtta. Ükskõik mis on lõpptulemus, ta oli väärt poodiumit. Ta pani meid suruma ja kõik peaks Lätis ta üle uhked olema.”
Järgmine etapp on Soome, mis on üks mu lemmikvõistlusi, sest sealsed teed on ralli jaoks loodud. Toyota on taas väga kiire, kuid anname endast kõik ja surume täiega,“ võttis Tänak poodiumikohaga lõppenud ralli kokku.
Tootjate arvestuses jätkab esikohal Hyundai Motorsport, kuid nende edu teise järjestikuse kaksikvõidu võtnud Toyota Gazoo Racing ees on nüüd vaid üks punkt.
Autoralli MM-hooaeg jätkub augusti esimesel nädalavahetusel, kui ees on ootamas legendaarne Soome MM-ralli.