Esapekka Lappi oli Keenia Safari ralli võistluse keskel kindlal kolmandal kohal, kuid tuttav viga rikkus taas kõik ilusa. Juba testikatsel välja löönud vigane kardaan lagunes taas ning esimest korda karjääri jooksul Keenia rallil osalenud Lappi jäi tee äärde.
Soomlane sai pühapäeval rallit küll jätkata, kuid hommikuse ringi rikkus taas kardaani rike.
“Poodium oli isegi rohkem, kui julgesin enne võistlust oodata. Valmistusin aga ralliks väga hoolikalt ja tegin palju tööd. Seetõttu olen natukene pettunud, et kõik läks allamäge. Nii selle spordialaga vahest kahjuks on,” võttis Lappi nädalavahetuse kokku.
Lappi pani võistluse viimasel punktikatsel kõik mängu, kuid kogemuse puudumine mängis suurt rolli ja soomlane pidi leppima viienda aja ning ühe punktiga, kirjutab rallit.fi.
“Power Stage’i jaoks oli meil hea plaan ja eesmärk oli hommikul legend üle kontrollida. Tehnilise rikke tõttu ei saanud aga taas kiiresti sõita, mistõttu ei saanud piisavalt head tunnetust. Päris keeruline oli piiri peal sõita, kui esimesel korral ei saanud seda õigel kiirusel teha,” rääkis Lappi.
“Olin paar korda väga lähedal välja sõitmisele, aga vähemalt proovisin. Tahtsin midagigi koju kaasa võtta ja sain ühe punkti.”
Kardaaniga seotud probleemid on Hyundai meeskonda vaevanud aga juba üle aasta. Kummalisel kombel oli Lappi Hyundail lausa neljal korral sama probleem kardaaniga.
“Ma tõesti ei oska öelda, miks ainult minul probleemid tekkisid. Auto on sama, mis oli Sardiinias, nii et see on üsna kummaline. Üks kord on juhus ja võib-olla teine, aga neli korda on midagi muud,” mõtiskles Lappi.
“Pean tunnistama, et ei olnud lihtne Punktikatsel täis gaasiga sõita, kui tead et kohe võib jälle katki minna. Õnneks pidas kardaan nii kaua vastu.”
Hyundai meeskonna bossCyril Abiteboul ütles Keenias, et meeskond peab probleemi lahendamiseks kasutama ühte jokkerit. See viitab aga sellele, et kiiret ja lihtsat lahendust probleemile ei ole. Autoralli MM-sari jätkub juba vähem kui kuu aja pärast MM-ralliga Eestis.
“Peame lihtsalt asjad paika panema. Varasematel võistlustel pole probleeme olnud, nii et see on ainus lootus, mis mul on. Meeskond kindlasti uurib ja analüüsib asja hoolikalt, aga sellele teemale ei ole lihtsat ja kiiret lahendust.”
“Saame autot veidi teistmoodi seadistada, et kardaan paremini vastu peaks, aga küsimärke on palju,” lisas Lappi lõpetuseks.
Avalda arvamust post