Valitsev autoralli maailmameister Thierry Neuville usub, et Toyota tugevat hooaja algust WRC-sarjas võib osaliselt seletada nende parema arusaamisega uutest Hankooki rehvidest.
Sel aastal võttis Hankook üle Pirelli rolli WRC ainsa rehvitarnijana, mis tähendab, et kõik meeskonnad peavad kohanema uute omadustega. Rehvide erinevused pole vaid visuaalsed – ka nende käitumine ja vastupidavus on teistsugused, mistõttu tuleb nii sõitjatel kui inseneridel õppida neid maksimaalselt ära kasutama.
Kuigi Hankooki rehvid on seni näidanud head vastupidavust ja vähest purunemist, on nende täielik ärakasutamine keerulisem. Näiteks Kalle Rovanperä on juba öelnud, et peab oma sõidustiili muutma, et saavutada sama kiirus, millega ta varasematel hooaegadel tiitleid võitis.
Toyota suurem meeskond annab neile eelise
Neuville usub, et Toyota on rehvidega kiiremini kohanenud, sest neil on rohkem autosid ja seega ka rohkem testimisvõimalusi. Tänapäeval on WRC-s testimispäevad piiratud, mistõttu annab suurem osalejate arv meeskonnale väärtuslikku lisainfot.
Monte Carlo rallil pani Toyota rajale viis GR Yaris Rally1 autot ning Rootsis oli plaanis sama, kuni Lorenzo Bertelli viimasel hetkel loobus. Hyundai seevastu osales mõlemal rallil vaid kolme autoga ja pole seni plaaninud oma võistlusautode arvu suurendada.
„Me ei saa unustada, et Toyota kasutas Monte Carlos viite autot, mis tähendas, et nad said palju rohkem testida. Nad said proovida erinevaid tingimusi ja rehvikombinatsioone, samas kui meie pidime piirduma vaid kolme testipäevaga,“ selgitas Neuville Rootsis DirtFishile. „See andis neile alguses märgatava eelise ja see on üks põhjuseid, miks meil vahel on raskem sama tempoga alustada.“
[the_ad id=”125375″]
Hankook: kõik tahavad rohkem testida
Hankooki motospordidirektor Manfred Sandbichler ei nõustu täielikult Neuville’i väitega, et mõnel tiimil võiks olla rehvide osas eelis. Tema sõnul tahavad kõik meeskonnad alati rohkem testida.
„Ükskõik kui palju me testime, meeskondade ja sõitjate arvates pole see kunagi piisav,“ ütles Sandbichler. „Kõik tahavad alati rohkem võimalusi, sest nende eesmärk on olla kiireimad. Samas pidime arendama WRC rehvid vaid 11 kuuga ning jagasime testikilomeetreid võrdselt kõigi kolme tootja vahel.“
Fookus liigub kruusateedele
Talvised rallid on nüüdseks läbi ning järgmine etapp, Safari Rally Kenya, toob endaga kaasa uued väljakutsed kruusateedel.
[the_ad id=”125368″]
Hyundai meeskonna juht Cyril Abiteboul kinnitas, et rehvide parem mõistmine on nende jaoks praegu üks peamisi eesmärke.
„Praegu on kõige olulisem aru saada, kuidas rehve optimaalselt tööle panna, ja meil on seal veel ruumi paranemiseks,“ ütles ta DirtFishile.
Märtsi teises pooles sõidetav Kenya ralli pakub meeskondadele võimaluse koguda uut infot Hankooki rehvide käitumise kohta erinevatel pinnastel, mis võib mängida suurt rolli hooaja edasistel kruusarallidel.