Opel avalikustas esimese FIA nõuetele vastava elektrilise ralliauto prototüübi, mille jõudlus on ettevõtte sõnul võrreldav praegu Rally4 klassis kasutatavate masinatega. Uus Mokka GSE Rally on välja töötatud vastavalt hiljuti kehtestatud eRally5 reeglitele.
Rahvusvaheline Autoliit (FIA) kiitis 2022. aastal heaks tehnilised reeglid, mis võimaldavad rallispordi madalaimas võistlusklassis homologeerida ka täiselektrilisi sõidukeid.
Kolm aastat hiljem toob Opel avalikkuse ette esimese sellise sõiduki prototüübi – tänavusel ELE rallil Eindhovenis. Auto osaleb seal siiski veel mitte võistlusolukorras, vaid näidisesitlusena.
Opel on juba varem elektrilise rallitehnoloogia arendamises juhtrolli mänginud, olles loonud Corsa-e põhise ADAC Opel Electric Rally Cup’i. Nüüd on tehtud samm edasi – uue põlvkonna Mokka GSE Rally prototüüp pakub üle kahe korra rohkem võimsust kui esimene Corsa-e (280 hj vs 130 hj).
Uue elektrirallika eesmärk on konkureerida Rally4 autodega nii jõudluse kui vastupidavuse osas. Suurimad arengud võrreldes Corsa-e’ga on saavutatud mootori juhtimistarkvara ja aku haldussüsteemi täiustamisega.
Kuigi ametlikku homologeerimiskuupäeva pole veel välja kuulutatud, vihjas Opel, et Mokka GSE võib jõuda laiemasse kasutusse juba 2026. aastal.
Turvalisuse osas on uuel mudelil samuti olulisi täiustusi. Autole on paigaldatud visuaalne ja akustiline hoiatussüsteem rikete korral ning aku on täielikult kaitstud eraldi korpusega. Kokkupõrke korral deaktiveerub auto kõrgepinge-süsteem automaatselt murdosa sekundi jooksul, kui sisemised andurid tuvastavad järsu aeglustuse.
Lisaks tutvustas Opel hiljuti uut elektriautode laadimissüsteemi, mis võimaldab Corsa-e akusid laadida 80% ulatuses alla 30 minuti ning kasutab selleks madalpingevõrku – kaotades vajaduse keskpingevõrku ühendatud trafode järele.
Fotod ja video Opeli uuest ralliautost: