Otepää talveralli jätkus laupäeval kaheksa kiiruskatsega ja võistlejaid ootas ees 94,68 katsekilomeetrit. Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste teise etapi teist võistluspäeva alustasid liidrina Karl Martin Volver / Margus Jõerand (Škoda Fabia Proto), kelle edu Gregor Jeets / Timo Taniel (Škoda Fabia Rally2 Evo) ees oli 2 ja Emils Blūms / Didzis Eglītis (Mitsubishi Lancer Evo IX) ees 19,4 sekundit.
Päeva alustati TOP10 pööratud järjestuses, mis tähendas, et teistele läksid öösel sadanud lumist teed puhastama Aiko Aigro / Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo X).
Sarnaselt avapäevale jätkus ka laupäeval esikohaheitlus võistluspaaride Volver / Jõerand ja Jeets / Taniel vahel. Kohe avakatse järel haarasid esikoha Rootsi MM-ralliks valmistunud Jeets / Taniel, kuid Volver / Jõerand vähendasid juba järgmisel taas vahe minimaalseks.
Päeva esimese hoolduspausi järel surusid esikohta hoidnud mehed keerulistes oludes sõidetud katsetel gaasipedaali tugevamalt põhja ja enam tagasi ei vaadanud. Lõpuks kümnest katsest seitse võitnud Gregor Jeets / Timo Tanieli edu oli klassis EMV1 võidu võtnud Karl Martin Volver / Margus Jõerand ees 19,3 sekundit. Lisaks Otepää talveralli absoluutvõidule kuulus Jeets / Tanielile ka esikoht klassis EMV2.
„Otepää plaan tekkis kuna on plaan minna sõitma WRC etapile Rootsi ja see tundus hea soojendusena sõita. Eilne oli natukene rabe, kuigi olud olid ideaali lähedased. Ei saanud kohe kõige paremini käima ja täna hommikul oli plaanis natukene teistsuguseid seadistusi ja rehve proovida Rootsiks, aga kuna hommikuks oli paks lumi maha tulnud, siis see natukene rikkus meie plaane. Saime hoo suhteliselt kiirelt kätte ja võistluse kindla peale tuldud, aga on veel kohti, kus juurde võtta,“ võttis Jeets võidukalt lõppenud Otepää ralli kokku.
Absoluutarvestuse kolmandal kohal lõpetasid EMV5 klassi võitjad Emils Blūms / Didzis Eglītis, kes jäid ralli võitjatest maha 1.35,2.
EMV2klassis said Jeets / Taniel järel teise koha Priit Koik / Kristo Tamm (Škoda Fabia Rally2 evo) + 2.47, 4 ja kolmanda Serhii Potiiko / Sergey Larens (Škoda Fabia Rally2-Kit) +10.29,7.
EMV3klassis võtsid etapivõidu Tymoteusz Abramowski / Sebastian Wach, kelle edu laupäeva esimesel katsel hanges kinni olemise tõttu ligi üheksa minutit kaotanud Patrick Enok / Silver Simm ees oli lõpuks 4.39,3. Klassi kolmandad olid reede avakatsel üle katuse käinudToomas Triisa / Laur Merisalu, kes jäid võitjatest maha 20.21,5. Kõik võistluspaarid sõitsid Otepää teedel Ford Fiesta Rally3 autodega. EMV4klassis võtsid hooaja teise klassivõidu Jaspar Vaher / Rainis Raidma (Ford Fiesta Rally4). Absoluutarvestuses olid nende koht kuues!
„Ma arvan, et ralli oli päris muutlikes oludes ja seda saaks iseloomustada sõnaga raske, just eriti viimase ringi katsed. Olud olid keerulised ja lahtist oli peal palju ning õiget jääpõhja igal pool polnud. Ise püsisime ok rütmis. Reedel hakkasime meelde tuletama kuidas asi käis ja püsisime oma mugavustsoonis, et üle ei pingutaks. Lõpus kui olud läksid keeruliseks, siis kadus huvi kiiremini üritada sõita ja võtsin hoo maha. Üllatavaid kohti ikka oli mõni, a neid ikka tuleb nii rasketes oludes,“ võttis Vaher klassvõiduga lõppenud Otepää ralli kokku.
Kümnest katsest seitse võitnud Vaher / Raidma edu oli lõpuks Karl-Markus Sei / Martin Leotoots (Peugeot 208 Rally4) ees 58,7 sekundit ja Estonian Junior Challenge arvestuse võidu võtnud Kevin Lempu / Hendrik Kraav (Ford Fiesta Rally4) ees 1.42,0.
Kuni kaheksanda katseni hoidsid EMV4 klassi teist ja Estonian Junior Challenge esikohta Joosep Planken / Robert Virves (Ford Fiesta Rally4), kuid kaheksandal katsel kaotasid nad lumes kinni olemise tõttu nii palju aega, et olid sunnitud katkestama.
EMV5klassi võitjate Blūms / Eglītis järel said teise koha Roland Murakas / Kalle Adler (Mitsubishi Lancer Evo IX) +48,9 ja kolmandad olid Kalvis Blūms / Ralfs Lipstoks (Mitsubishi Lancer Evo VI) +3.31,1.
EMV6 ehk BMW-de arvestuse Otepää talveralli parimad olid Markus Abram / Rasmus Vesiloo (BMW M3 E46 Compact), kelle edu oli Taavi Niinemets / Esko Allika (BMW M3 E36) ees 37,9 sekundit.
„Taktika oli see, et autot tuleb sirgena hoida ja mitte libisema lasta. Nii, kui seda ei teinud, siis olid kohe risti keset teed. Esimesed läbimised mind ei üllatanud, sest siis oli ühtlaselt keeruline. Teistel läbimistel mingid kohad ikka üllatasid, kuid esimesel sai oma tempoga läbi sõita. Lõpupoole olid ka ärevad hetked, sest tehnika hakkas kiusama (tagadiffer ja pooltelg), kuid õnneks kannatasid need kaks viimast katset ära ja tõid meid finišisse,“ võttis Abram eduka talveralli kokku.
Viimase katse eel kolmandat kohta hoidnud Markus Tammoja / Ott Mesikäpp (BMW M3 E36) sõitsid viimasel katsel kahjuks teelt välja ja katkestasid. Konkurentide ebaõnn tähendas absoluudis kolmandaks tõusmist võistluspaarile Aaron Nau / Hendrik Klausson (BMW 316i E36) +3.21,2.EMV7klassis võtsid hooaja teise klassivõidu Madars Dīriņš / Gints Lasmanis (Honda Civic Type-R EP3). Lätlaste edu oli kümne katse kokkuvõttes Oskar Männamets / Holger Enok (Citroën C2 R2 Max) ees 1.35,2 ja Rait Sinijärv / Kristo Galeta (Honda Civic Type-R EP3) ees 5.31,7. EMV8klassis läksid teisele päevale liidrina vastu Karel Tölp / Sander Siniorg (Ford Fiesta R2) ja nemad ka esikohal finišeerisid. Klassi teine koht võistluspaarile Tiit Keldo / Jaagup Toome (Ford Fiesta R2), kes kaotasid +3.14,0 ja kolmandad olid Siim Nõmme / Indrek Hioväin (Honda Civic) +5.19,2. VeoautodeEMV9klassis alustasid päeva liidritena Veiko Liukanen / Toivo Liukanen (GAZ 51), kuid avakatsel mitu minutit hanges kinni olemist tähendas lõpuks paremusjärjestuse kolmandat kohta. Kaotust võitjatele 2.41,5. Otepää talveralli 2024 EMV9 klassi võitjad olid Heigo Ojasaar / Keir Järvsaar (GAZ 51), kellele oli see karjääri esimeseks talveralliks.
„Elu kolmas ralli ja elu esimene talveralli. Eks meie esikoht tuli tänu teiste ebaõnnele, a selline see ralli ongi, et kui üle pingutad on eksimus kerge tulema. Hommikused katsed olid enam vähem, kuid õhtused kaks korduvat ja eriti just viimane viskas ja loopis kõvasti. Kaks kolm ärevat hetke oli seal, sest teadsime, et Kaldjärv tuleb järgi. Käppas pole veel midagi, siin on palju õppida,“ sõnas elu esimese etapivõidu teeninud Ojasaar.
Vaid 6,3 sekundiga jäid võitjatest maha Kaspar Kaldjärv / Madis Allese (GAZ 51).
Otepää talveralli 2024 TOP 10
1.Gregor Jeets / Timo Taniel (Škoda Fabia Rally2 Evo) 1.07.42,9
2.Karl Martin Volver / Margus Jõerand (Škoda Fabia Proto) +19,3
3. Emil Blums / Didzis Eglitis (Mitsubishi Lancer Evo IX) +1.35,2
4.Roland Murakas / Kalle Adler (Mitsubishi Lancer Evo IX) +2.24,1
5.Priit Koik / Kristo Tamm (Škoda Fabia Rally2 evo) +2.47,4
6.Jaspar Vaher / Rainis Raidma (Ford Fiesta Rally4) +4.34,7
7. Kalvis Blums / Ralfs Lipstock (Mitsubishi Lancer Evo VI) +5.06,3
8.Karl-Markus Sei / Martin Leotoots (Peugeot 208 Rally4) +5.33,4
9.Aiko Aigro / Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo X) +6.08.8
10.Kevin Lempu / Hendrik Kraav (Ford Fiesta Rally4) +6.16,7
Otepää talveralli 2024 ametlikud tulemused leiabSIIT
Terminal autoralli Eesti meistrivõistlused jätkuvad mai kuus Länsirannikon ralliga, kui 24.-25. maini sõidetakse esmakordselt Eesti meistrivõistluste arvestuses Soome teedel.
Discussion about this post