Ott Tänak kommenteeris Portugali ralli eel antud intervjuus Betsafe’i portaalile, et Hyundai ettevalmistused kruusaralliks on olnud pigem piiratud ning enesekindluseks ja edasiliikumiseks on vaja stabiilsust ja kilomeetreid järgmistelt rallidelt. Lisaks kommenteeris ralliäss muudatust, mis on viimastel aastatel tema jaoks muutnud totaalselt rallide sisu.
Hooaja esimese kruusaralli eel on Tänaku sõnul Hyundail olnud kruusaga seotud ettevalmistused pigem piiratud. „Portugali ralli saab meile olema üks suur test, kus on vajalik teha kiired järeldused ja leida parimad võimalused edasiliikumiseks,“ ütles ta.
Kas Horvaatia rallil saadud teine koht ja esikohavõitlus mõjusid sõitja enesekindlusele hästi? Tänaku sõnul oli positiivne vahelduseks võistlus lõpetada. Enesekindluse tekkimiseks peab meeskond tema hinnangul muutuma palju stabiilsemaks ning siis saab hakata jälle võidu sõitma nii nagu see tema nägemuses käima peaks.
Eesolevale etapile on Tänaku sõnul väga raske ootuseid seada, kui pole mingitki arusaama, kus ollakse võrreldes teistega. „Ma väga loodan, et suudame ralli läbi sõita ilma tehniliste probleemideta ja kui see juba õnnestub, siis kõik järgnev oleks ainult positiivne.“
Hyundai võistkonna juht Julien Moncet sõnas hiljuti, et on kindel, et Hyundai on kruusal konkurentsivõimelisem kui asfaldil, sest on auto arendamisel just kruusapinnasele keskendunud. Sõitja arvates peab aga jääma realistiks. Tuleb mõelda ja keskenduda positiivsele, ent kruusal sõidetud kilomeetrid on senini olnud väga piiratud ning parim võimalus edasiliikumiseks on kilomeetrid järgmistelt rallidelt.
Rootsis kasutusel olnud auto on palju sarnasem kruusaseadistusega autole – lumel ja kruusal sõitmine on tunduvalt sarnasemad kui kruusal ja asfaldil sõitmine. „Rootsi rallilt saadud info kasutamise takistuseks on selle ralli väga siledad, jäised ja lumised olud ning ühtlasi olid seal ka ülimalt sirged ja kiired teed. Nüüd aga läheme radadele, mis on aeglased ja tehnilised ning kõike muud kui siledad.“
Kui palju on Portugali etapi katsete trassid võrreldes eelmiste aastatega muutunud ning millised faktorid saavad otsustavaks? „Sel aastal on kõik katsed samad ja otsustab vastupidavus aga loomulikult ka kiirus. Tegu on hooaja esimese kruusaralliga kõikidele tiimidele ja sõitjatele,“ ütles ta.
Ralliäss kommenteeris Betsafe’i blogis ka DirtFishi portaali hiljutist lugu sellest, kuidas WRC All Live on muutnud rallisõitjate ettevalmistust ja eeltööd, võimaldades konkurentide sõidustiili analüüsida ja sealt enda jaoks kasulikku üles korjata. Tänaku hinnangul on WRC All Live’i võimalus muutnud täielikult ralli sisu. Kui vanasti oli ralli pigem seiklus, kus oli oluline kiiruslegendi kirjutamine kahe korraga, siis täna saavad kõik korrigeerida oma legendi kellegi kiire sõitja video järgi. Seepärast on võidusõit läinud väga tihedaks, kus noored õpivad läbi videote katseid pähe ja võtavad seda juba kui ringraja võistlust, ütles ta.
Portugali ralli intervjuud Ott Tänakuga ja ennustusi saab lugeda Betsafe’i blogist.
Portugali ralli ajakava (Eesti aja järgi):
Neljapäev, 19. mai
Testikatse Paredes (4,62 km) – kell 11.01
SS1 Coimbra (2,82 km) – kell 21.03
Reede, 20. mai
SS2 Lousã 1 (12,03 km) – kell 10.08
SS3 Góis 1 (19,33 km) – kell 11.08
SS4 Arganil 1 (18,72 km) – kell 12.08
SS5 Lousã 2 (12,03 km) – kell 14.31
SS6 Góis 2 (19,33 km) – kell 15.31
SS7 Arganil 2 (18,72 km) – kell 16.38
SS8 Mortágua (18,16 km) – kell 18.05
SS9 SSS Lousada (3,36 km) – kell 21.03
Laupäev, 21. mai
SS10 Vieira do Minho 1 (17,48 km) – kell 9.38
SS11 Cabeceiras de Basto 1 (22,03 km) – kell 10.38
SS12 Amarante 1 (37,24 km) – kell 11.54
Hoolduspaus
SS13 Vieira do Minho 2 (17,48 km) – kell 16.38
SS14 Cabeceiras de Basto 2 (22,03 km) – kell 17.38
SS15 Amarante 2 (37,24 km) – kell 18.54
SS16 SSS Porto – Foz (3,30 km) – kell 21.03
Pühapäev, 22. mai
SS17 Felgueiras 1 (8,91 km) – kell 9.08
SS18 Montim (8,69 km) – kell 9.57
SS19 Fafe 1 (11,18 km) – kell 10.38
SS20 Felgueiras 2 (8,91 km) – kell 12.08
SS21 Fafe 2 (11,18 km) – kell 14.18
Discussion about this post