Õlifiltrid on iga mootori olulised komponendid, mis tagavad, et mootoris ringlev õli jääb puhtaks ja saastevabaks. Saadaval on mitut tüüpi õlifiltreid, millest igaühel on oma unikaalne konstruktsioon ja töömeetod. Selles artiklis uurime erinevaid õlifiltrite tüüpe ja nende toimimist.
Mehhaanilised õlifiltrid
Spin-On-filtrid
Spin-on-filtrid on tänapäeval sõidukite kõige levinumad õlifiltrid. Need koosnevad metallist kanistrist, mis sisaldab filtrikeskkonda. Õli voolab kanistrisse ja läbi filtrikihi, mis püüab kinni saasteained, näiteks mustuse ja prahi. Seejärel voolab puhas õli filtrist välja ja tagasi mootorisse.
Patrullfiltrid
Kassettfiltrid on teine mehaanilise õlifiltri tüüp. Metallist kanistri asemel kasutatakse kassettfiltrite puhul vahetatavat filtrielementi, mis sisestatakse korpusesse. Õli voolab läbi filtrielemendi, mis püüab saasteained kinni, enne kui see voolab tagasi mootorisse.
Magnetilised õlifiltrid
Magnetilised õlifiltrid kasutavad magnetvälja, et meelitada ja kinni püüda õlis olevaid metallilisi osakesi. Neid filtreid kasutatakse sageli koos teist tüüpi õlifiltritega, et tagada täiendav filtreerimine metalliliste saasteainete suhtes.
Tsentrifugaalsed õlifiltrid
Tsentrifugaalõlifiltrid kasutavad õlireostuse eraldamiseks õlist tsentrifugaaljõudu. Õli voolab filtri korpusesse, mis pöörleb suurel kiirusel. Raskemad saasteained paiskuvad korpuse välisservale, kus neid saab eemaldada.
Kõrge tõhususega õlifiltrid
Kõrgetõhusad õlifiltrid on kavandatud püüdma väiksemaid osakesi kui traditsioonilised õlifiltrid. Nad kasutavad sünteetilist filtrimeediat, mis püüab tõhusamalt kinni saasteained, tagades, et õli jääb kauem puhtamaks.
Microglass õlifiltrid
Mikroklaasist õlifiltrites kasutatakse erilist tüüpi klaaskiust filterkeskkonda, mis on väga tõhus saasteainete kinnipüüdmisel. Neid filtreid kasutatakse sageli suure jõudlusega mootorites, kus on vaja maksimaalset filtreerimist.
Sünteetilised õlifiltrid
Ssünteetilistes õlifiltrites kasutatakse sünteetilist filtrikandjat, mis pakub traditsioonilise filtrikandjaga võrreldes paremat jõudlust ja vastupidavust. Need on kavandatud kestma kauem ja tagama parema filtreerimistõhususe.
Bypass õlifiltrid
Bypass-õlifiltrid on sekundaarfiltrid, mis töötavad koos primaarse õlifiltriga. Nad filtreerivad väiksema osa õlist, kuid palju peenema filtri tasemel, eemaldades veelgi väiksemad saasteained kui esmane filter.
Kanistri õlifiltrid
Kanistriõlifiltrid sarnanevad padrunfiltritele, kuid nende konstruktsioon on erinev. Need koosnevad metallist kanistrist, milles asub filtrielement. Õli voolab läbi filtrielemendi, mis püüab saasteained kinni, enne kui see voolab tagasi mootorisse.
Õlifiltrite võrdlus: Plussid ja miinused
Igal õlifiltri tüübil on oma plussid ja miinused. Spin-on-filtreid on lihtne vahetada, kuid need võivad olla kallimad. Kassettfiltrid on keskkonnasõbralikumad, kuid nende väljavahetamine võib olla keerukas. Magnetfiltrid püüavad tõhusalt kinni metallist saasteaineid, kuid võivad olla vähem tõhusad muud tüüpi saasteainete filtreerimisel.
Õlifiltri valimisel arvesse võetavad tegurid
Õlifiltri valimisel tuleb arvesse võtta mitmeid tegureid, sealhulgas mootori tüüpi, kasutatava õli tüüpi ja töötingimusi. Oluline on valida filter, mis ühildub teie mootoriga ja pakub teie rakendusele vajalikku filtreerimistaset.
Kuidas õlifiltrid töötavad
Õlifiltrid töötavad, püüdes mootoris ringleva õli sisse saasteaineid. Filtri materjal püüab kinni sellised saasteained nagu mustus, prahi ja metallosakesed, takistades nende tagasiringlemist mootorisse.
Regulaarse õlifiltri vahetamise tähtsus
Regulaarne õlifiltri vahetus on teie mootori tervise ja jõudluse säilitamiseks hädavajalik. Ummistunud või määrdunud õlifilter võib piirata õlivoolu, mis põhjustab mootori komponentide suuremat kulumist. Õlifiltrit on soovitatav vahetada iga õlivahetusintervalli järel.
Teabe allikas:
Avalda arvamust post