Reedel stardib Portugali MM-ralli teine päev, mis kujuneb sõitjatele eriti nõudlikuks – ees ootab kümme kiiruskatset, kokku 146 kilomeetrit võidusõitu, umbes 16 tundi tihedat graafikut ja vaid kaks lühikest 20 minutilist kaug-hooldust.
Kuigi Portugali ralli reedene kava on alati olnud väsitav, siis tänavu tundub võistlejate ja meeskondade sõnul, et korraldajad on läinud liiale.
Esimene katse algab kohaliku aja järgi kell 7.35 hommikul (Kalle Rovanperä äratuskell heliseb kell 5.00) ja õhtu lõpetatakse pärast kella 22 õhtul. Laupäevane algus on aga veelgi karmim – esimene sõitja peab suletud alalt lahkuma juba kell 6.00.
“Graafik on selgelt liiga äärmuslik,” ütles MM-sarja liider Elfyn Evans väljaandele DirtFish. “Pikk päev pole iseenesest probleem, aga kui lisada lühikesed ööd, muutub see tõeliselt kurnavaks – eriti enne pühapäeva.”
Ka tiitlikaitsja Kalle Rovanperä väljendas muret: “Kilomeetrite rohkus on iseenesest hea, aga päevad on liiga pikad. Reedel on meil vaid mõned ümbergrupeerimised ja kaug-hooldus, kus tuleb ise hakkama saada. Süüa ja puhata saab ehk kümme minutit – see on liiga vähe, kui peame 13 tundi autos veetma. See ongi selle nädalavahetuse suurim väljakutse.”
Portugali ralli rekordiline võitja Sébastien Ogier oli samuti kriitiline. Tema hinnangul on päevade pikkus liiast ning kahtles, kas fännid üldse nii vara hommikul rallit jälgivad. “See on liiga äärmuslik. Fännid ei jälgi võistlust kell seitse hommikul ja meil pole isegi korralikku hoolduspausi. Rehvide testimine ja auto seadistamine on keeruline – kogu päeva peame sõitma sama seadistusega. Ka kaug-hoolduses on meie võimalused piiratud,” rääkis Ogier. “Kui saame lõunaks ainult kümme minutit söömiseks, siis see pole normaalne. Lisa kümme minutit muudaks palju.”
Ka Ott Tänak nõustus kriitikaga, tuues välja, et sõitjate tagasisidet ei võeta piisavalt arvesse. “Kahjuks juhtub selliseid asju. Me võime küll viriseda, aga lõppkokkuvõttes peame selle kõik ikka läbi tegema. Meie arvamus ei loe eriti.”
Kui talt küsiti, kas sellise probleemi lahendamisel võiks abiks olla WoRDA, vastas Tänak: „See on teema, mida arutatakse iga ralli järgsel koosolekul, aga ma arvan, et huvi peaks tulema kusagilt mujalt.“
M-Sporti tiimipealik Richard Millener rõhutas, et väljakutsed on osa rallist, kuid planeerimist saaks paremini teha: “Mulle ei valmista pikad päevad iseenesest probleemi. Need ongi ralli osa. Aga katsed võiksid olla geograafiliselt lähemal ja ei pea iga hinna eest läbi sõitma kõiki ajaloolisi lõike.”
Portugali MM-ralli reedene päev saab alguse Eesti aja järgi kell 9.35, kui starditakse 14,59 kilomeetri pikkusele katsele.
Võistlusel aitab silma peal hoida karalli.eekes teeb iga kiiruskatse olulisematest sündmustest kokkuvõtte.