Rallikrossi MM-sarja tiitel jagatakse tänavu küll välja, aga klassi õigete, RX1 klassi autodega, rohkem ei sõideta.
Rallikrossi MM-sarja täiselektrilised RX1e autod on olnud tähelepanu keskpunktis alates juulis toimunud Briti MM-ist, kus Prantsusmaa meeskonna Special One Racingu Lancia laadimisel põlema süttis ning lõpuks hävis tulekahjus ka meeskonna teine auto ja kogu muu varustus.
Rahvusvaheline autoliit FIA alustas juhtumi põhjalikku uurimist ja seetõttu ei ole rohkem RX1e autodega võisteldud.
FIA Maailma motospordinõukogu otsustas aga nüüd, et RX1e autosid enam kuni hooaja lõpuni võistlemas ei näe.
Samal ajal hääletas volikogu selle poolt, et hooaja kulminatsioonivõistlused sõidetakse siiski esialgse ajakava järgi Lõuna-Aafrikas ja Hiinas, kuid otsuse kohaselt võistlevad põhiklassi tippsõitjad neljal viimasel etapil klass madalamate autodega. RX2e klassi autod on samuti täiselektrilised, kuid neil on oluliselt väiksem võimsus kui RX1e autodel.
“Rallikrossi promootor on täielikult pühendunud sellele, et reisime hooaja viimasteks võistlusteks Kaplinna ja Hongkongi. Kõige tähtsam on, et seal võistlevad maailma parimad sõitjad. Oleme täiesti kindlad, et suudame mõlemas sihtkohas fännidele pakkuda suurepärast võistlusnädalavahetust,” rääkis World Rallycrossi promofirma boss Arne Dirks.
Rallikrossi MM-sarja tänavune aasta on kujunenud tõeliseks farsiks. Põhiklassis on võistelnud vaid neli ametlikku meeskonda ja kokku kümme erinevat sõitjat. Nüüd on järel vaid kolm meeskonda, kuna Special One Racingul pole enam varustust.
Sarja puhul on kõige murettekitavam see, et võistlused pole enam meelitanud tribüünidele nii palju publikut nagu mõni aasta tagasi.
Kolme osavõistluse järel juhib rallikrossi MM-sarja Johan Kristoffersson 27-punktilise eduga soomlase Niclas Grönholmi ees.
Avalda arvamust post