WRC-sarja kulisside taga käib vilgas tegevus ning värskete uudiste valguses on põhjust pilgud pöörata Norra poole. 2003. aasta maailmameister Petter Solberg ei ole matnud maha ambitsiooni naasta suurde mängu – seekord aga tiimipealikuna.
51-aastane rallilegend kinnitas Norra portaalile Parc Fermé, et töötab jätkuvalt selle nimel, et luua MM-sarja oma meeskond. Kuigi Solberg on ideed veeretanud juba aastaid, on praegune hetk strateegiliselt parim, sest 2027. aastal jõustuvad WRC-sarjas uued tehnilised reeglid, mis peaksid uutele tulijatele sarjaga liitumise oluliselt lihtsamaks tegema.
Pikalt küpsenud strateegia
Solberg tõdeb, et tegemist pole uisapäisa tehtud otsusega, vaid pikema protsessiga.
“Oleme seda juba kaua planeerinud, aga selliseid asju ei saa tagant sundida,” selgitas Solberg. “Tuleb liikuda samm-sammult, sest väga paljud detailid peavad paika loksuma.”
Norralase sõnul käib aktiivne suhtlus mitmel rindel. “Olen dialoogis paljude inimestega, kuid allkirjadest või millestki sarnasest oleme veel kaugel. Siin on mängus meeletult strateegiat ja turundust,” lisas ta.
Subaru naasmine – fännide ammune unistus

Solbergi nimi ja Subaru on rallifännide jaoks lahutamatud – just selle Jaapani autotootja masinaga kihutas ta end 2003. aastal maailmameistriks. Spekulatsioonid Subaru võimalikust naasmisest ja Solbergi rollist selles on ringelnud aastaid. Ka tema poeg Oliver Solberg on hoidnud sidet margiga, kihutades Subaruga Ameerika Ühendriikides.
Kui veel eelmisel aastal keeldus Solberg Subaru tehasetiimi juhtimist kommenteerimast, öeldes vaid diplomaatiliselt, et “kõik teevad tööd”, siis nüüd oli ta veidi avameelsem.
“Muidugi oleks see unistus,” tunnistas Solberg võimaliku Subaru tiimi juhtimise kohta. “Aga globaalsete autotootjatega pole asjad kunagi nii lihtsad. Taustal on väga palju nüansse.”
Kogemustega tiimijuht
Solbergil on tiimijuhtimise kogemus juba varasemast ajast varnast võtta. Kui Subaru 2008. aasta majanduskriisi tuules MM-sarjast lahkus, ei jäänud norralane käed rüpes istuma. Ta lõi toetajate abiga oma erameeskonna ja jätkas võistlemist Citroëni roolis aastatel 2009–2011.
Hiljem on ta edukalt majandanud oma meeskonda rallikrossi MM-sarjas, kus ta krooniti kahekordseks maailmameistriks (2014 ja 2015).
Juba 2020. aastal rääkis Solberg Eurospordile, et tal on olemas vajalik personal ja teadmine, kui kaua võtab aega nullist tiimi ja auto ehitamine. Algsete plaanide kohaselt oleks projekt pidanud startima juba 2022. aastal, kuid koroonapandeemiast tingitud ebakindlus tõmbas toona pidurit. Nüüd tundub, et “Mr. Hollywood” on taas käigu sisse lükanud.















