• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
Teisipäev, märts 21, 2023
  • Logi Sisse
Ralli.ee
  • Avaleht
  • WRC
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Rahvasport
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • ERC
    • Dakar
  • Autokross
    • Punktitabel
    • Sõitjad 2019
  • Rallikross
    • WRX
    • Jäärada
    • Superkross
    • NitroRX
    • Rallikrossi Videod
  • Persoonilood
    • Kaardilugemise Õpik
  • Videod
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Jääraja Videod
    • Rallikrossi Videod
    • WRC Videod
    • Fotogalerii
      • Ralli
      • Rallikross
      • Autokross
      • Jäärada
      • Janeki Rallifotod
  • Ajaloonurk
    • Kurvilise tee legendid
No Result
View All Result
  • Avaleht
  • WRC
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Rahvasport
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • ERC
    • Dakar
  • Autokross
    • Punktitabel
    • Sõitjad 2019
  • Rallikross
    • WRX
    • Jäärada
    • Superkross
    • NitroRX
    • Rallikrossi Videod
  • Persoonilood
    • Kaardilugemise Õpik
  • Videod
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Jääraja Videod
    • Rallikrossi Videod
    • WRC Videod
    • Fotogalerii
      • Ralli
      • Rallikross
      • Autokross
      • Jäärada
      • Janeki Rallifotod
  • Ajaloonurk
    • Kurvilise tee legendid
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home Ralli WRC

Tänak: hübriidi eripärad peavad saama sõidustiili osaks, aga rallisõit ei tohi unarusse jääda – VIDEO

Uuel aastal eriti kõva hooga! Podcasti stuudios on taas vaatajate poolt enim küsitud mees – Ott Tänak isiklikult.

Ralli.ee lisas Ralli.ee
13 01, 2022
WRC
0
202
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

 

Algav WRC hooaeg toob kaasa läbi aegade suurima uuenduse ehk hübriidautod. Värskes Betsafe’i spordiennustusportaali podcastis rääkis Ott Tänak sõidukite erilistest nüanssidest, ehitusest ja kiirusest. Muuhulgas selgub, mida arvab Tänak käigukangi tagasitulekust ja võimalikust konkurentsist R5 autodega. Lisaks avab ta Adamo lahkumise tagamaid ja põhjendab, miks allkirjastas uue lepingu erakordselt vara.

Uue rallihooaja esimese etapini Monte Carlos on jäänud nädal. Tänaku sõnul tuleb uus hooaeg seekord eriti kiiresti peale ning kuigi ajapuudus oli juba pool aastat tagasi, siis praegu on küsimus veelgi rohkem päevakorral. „Aga tuleb teha nii palju kui suudame, aasta jooksul läheb arendustegevus veel edasi,“ sõnas ta uues Betsafe’i podcasti episoodis.

Kuigi aasta algab WRC läbi aegade suurima muudatusega, mille peamine poolehoidja Tänak avalikult olnud ei ole, siis on tal hea meel ebaõnnestunud eelmine hooaeg Hyundais selja taha jätta. „Sisutihe aasta oli erinevate lugudega. Üldiselt need kaks aastat Hyundais on olnud natuke petlikud, sest maailmas on olnud omamoodi kriis. Koostöö hakkas pigem mõistlikult, aga kogu see koroona… meeskonda otse ei näinud ja keeruline oli uute inimestega tuttavaks saada. Hyundail oli ilmselgelt vaja areneda, et tasemele jõuda ja midagi jõudsime kahe aastaga ka ära teha,“ ütles Tänak.

Asfaldi peal oli enesetunne eelmises Hyundai WRC autos alati keeruline ja koduselt Tänak seal enda sõnul tunda ei saanud. Erinevad piirangud panid käe ette ka korralikule arendusele. „Esimesed mägirallid oli auto päris kiire, aga disaini poolest liiga õrn. Kõik tugevdused tehti kiiruse arvelt. Meeskond töötas tegelikult kõvasti ja kunagi ei löödud käega, aga auto oli disainitud nende poolt, kes enam meeskonnas pole ja süsteem on ajaga kõvasti muutunud.“


Viimase etapi eel ja uue hübriidauto simulatsiooniralliks oli Tänakule selge, et tema mitte osalemine enam hooaja lõpptulemust ei muudaks, aga kodus päästaks mõne inimese elu. Seetõttu võttiski ta viimase kuu vabaks ja proovis oma perekonnale olemas olla.

Aga miks sõlmis ta Hyundaiga uue lepingu erakordselt vara, juba maikuus? „Põhjus on lihtne – uued autod hakkasid rattaid alla saama ja oli võimalus arendustegevuses osaleda. Ilma allkirjata ei olnud keegi nõus näitama, mida plaanitakse, aga minu jaoks oli kriitiline, et saaksin uue auto sünni juures olla,“ kommenteeris Tänak podcastis. Protsess võttis aga tiimis palju aega ja lõpuks sai auto valmis alles novembriks. „Algselt testitud auto ei erine tegelikult palju sellest, mis lõpus välja tuli.“

Üsna varsti peale seda teatas Hyundai tiimijuht Andrea Adamo lahkumisest. Tänaku sõnul tuli see meeskonnale sama ootamatult, nagu avalikkusele. Ta kinnitab, et otsus ei puudutanud Adamo töist elu, vaid oli isiklikel põhjustel tehtud. Kuni selle hetkeni tegi tiimijuht Tänagu sõnul roppu tööd ja kogu meeskonnaga anti maksimum uue aasta nimel.

Uue hübriidautoga on Tänak saanud testida nädalapäevade jagu, kuid üllatuslikult ei ole sõidukit veel kordagi kruusateedele viidud. Rally1 autod on 1260 kilogrammiga sarja ajaloo raskeimad, mistõttu on täiesti reaalne, et mingitel katsetel hakkavad ka R5 autod mängima esiviisiku kohtade nimel. „Oht on seal, kus võimsus ei määra ja kaal on oluline – aeglased ja kitsad teed. Üldiselt suurtel teedel kaal ei määra ja kui head pidamist ning elektri lisavõimsust arvestada, siis võiks Rally1 kiirem olla,“ ütles ta.

Tänak võrdleb autosid Dakaril sõitvate bagidega. „Ümber on komposiit ja jämedalt kapott, esiklaas, katus ja tagaluuk peavad olema originaalauto küljest. Suures pildis ei ole ka aerot palju vähem kui eelmises autos. See näeb küll siledam välja, aga kuna auto põhi on kinni ehitatud, siis tekib F1 efekt, kus põrand töötab palju kaasa.“

WRC autoga võrreldes on Rally1 sõidukid pisut kohmakamad, mistõttu on aeglaste ja keeruliste teede peal kiiruse vahe suurem. Autol on Tänaku sõnul käike ja amordikäike vähem ja see on raskem. „Eelmine auto oli samamoodi võimas, aga seda oli raske hallata. Küll me uue ka paika saame – tuleb leida aken, kus ta toimib. Ralliautosid on varem ehitatud teisel eesmärgil, aga uued piirangud muudavad oluliselt üldist süsteemi,“ ütles Tänak interjuus.

Küsimusele, mis hetkedel elektrit kasutada on tema sõnul FIA-l keeruline seletus. Iga meeskonna enda otsustada on strateegia, aga energia regenereerimine toimub Tänaku sõnul ainult teatud jõuga pidurdamisel ja energiat saab ära kasutada ainult järgmisel kiirendusel. „See peab tulema instinktist ja tunnetusega, sest me peame sõitmisega ka tegelema ja muu asi ei tohi unarusse jääda. Eks oleme targemad kui paar rallit on ära sõidetud. Elektri kasutamise hetk oleneb strateegiast ja katse iseloomust. Kõige rohkem tööd saab olema inseneridel,“ ütles Tänak. Ta on siiski arvamusel, et õige rallisõit tahab sisepõlemismootorit, sest enamik emotsioonist tuleb häälest, mitte auto vaatamisest.

Samuti kinnitab Tänak, et vastupidiselt eesmärgile on hübriidtehnoloogia teinud tiimide jaoks asja kulukamaks. Lisaks ei mõista ta täielikult ka käigukangi tagasitoomise otsust. „Eks see on jälle kokkuhoiu strateegia. Teiselt pool vaadates teeb kangiga sõitmine võistluse väljakutsuvamaks. Üks asi on käigukastide vastupidavus, mis on inseneride jaoks keeruline, teine on rasketes oludes sõitmine. Kui on vaja käiku vahetada, aga kätt roolilt ära võtta ei tahaks.“

Kalendrivälistel Eesti rallidel Tänakut uue Hyundaiga tõenäoliselt näha ei saa. „Eks mõtteid on olnud, aga auto areng on jäänud väga viimasele hetkele. Esimesed pool aastat kuni aasta on ikkagi piiratud – täna me väga planeerime, kuhu läheme ja lisasõite pole lihtne võtta,“ ütles Tänak. Ühtegi hooajal eesootavat rallit ta eraldi välja tuua ei tahaks, vaid loodab jooksvalt näha, kus ollakse tugevad ja kus nõrgad. „Esimesel aastal on võtmekoht see, kes suudab kõige paremini reageerida oma nõrkadele kohtadele.“

Täispikka Betsafe Podcast #48 episoodi Ott Tänakuga saab vaadata blogist.

Share81Tweet51Send
Telli teavitus
Teavita mind
guest

guest

0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
Eelmine

Lõbus video: Tänak ja Järveoja krooniti Hyundai tiimisisese maavõistluse meistriks

Järgmine

Al-Attiyah krooniti neljandat korda Dakari ralli võitjaks

Sarnased Uudised

Takamoto Katsuta Foto: Toyota Gazoo Racing
WRC

Katsuta sai peale Mehhiko MM-rallit noomituse

21 03, 2023

...

Craig Breen Rootsi rallil 2023 Foto: Hyudnai Motorsport
WRC

Rootsi MM-rallil võimast sõitu teinud Craig Breen pääseb taas Hyundai Rally1 rooli

21 03, 2023

...

Lae veel
Järgmine
Nasser Al-Attiyah (qat), Batthieu Baumel (fra), Toyota Gazoo Racing, © A.S.O./F.Gooden/DPPI

Al-Attiyah krooniti neljandat korda Dakari ralli võitjaks

  • Kuum
  • Kommentaarid
  • Uued
Ott Tänak Mehhiko rallil 2023 Foto M-Sport

Tanak: Ma ei jää WRC-sse ainult selleks, et viiendaid kohti saada

21 03, 2023
Takamoto Katsuta Foto: Toyota Gazoo Racing

Katsuta sai peale Mehhiko MM-rallit noomituse

21 03, 2023
Cyril Abiteboul ja Esapekka Lappi Mehhiko rallil 2023 Foto: Hyundai Motorsport

Kas Lappi koht Hyundais on ohus kuna kolm esimest rallit on ebaõnnestunud?

21 03, 2023
Kalle Rovanperä Rootsi ralli 2023 Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Soomlased kahtlustasid Tänakut tahtlikult aeglases sõitmises

18 03, 2023
Ott Tänak ja Martin Järveoja Mehhiko rallil Foto: Toyota Gazoo Racing WRC

Ametlik: Mehhiko on 2023. aastal WRC-sarja kolmandaks etapiks

2
Takamoto Katsuta Foto: Toyota Gazoo Racing

Katsuta sai peale Mehhiko MM-rallit noomituse

21 03, 2023
Craig Breen Rootsi rallil 2023 Foto: Hyudnai Motorsport

Rootsi MM-rallil võimast sõitu teinud Craig Breen pääseb taas Hyundai Rally1 rooli

21 03, 2023
Ott Tänak Mehhiko rallil 2023 Foto M-Sport

Tanak: Ma ei jää WRC-sse ainult selleks, et viiendaid kohti saada

21 03, 2023
Foto: Pille Russi

Tarvastu Karika teisel etapil osales üle saja võistleja

21 03, 2023

Viimased Uudised

Takamoto Katsuta Foto: Toyota Gazoo Racing

Katsuta sai peale Mehhiko MM-rallit noomituse

lisas Ralli.ee
21 03, 2023
0

Craig Breen Rootsi rallil 2023 Foto: Hyudnai Motorsport

Rootsi MM-rallil võimast sõitu teinud Craig Breen pääseb taas Hyundai Rally1 rooli

lisas Ralli.ee
21 03, 2023
0

Ott Tänak Mehhiko rallil 2023 Foto M-Sport

Tanak: Ma ei jää WRC-sse ainult selleks, et viiendaid kohti saada

lisas Ralli.ee
21 03, 2023
0

Foto: Pille Russi

Tarvastu Karika teisel etapil osales üle saja võistleja

lisas Kristjan Sooper
21 03, 2023
0

VIDEO: Top 5 meeldejäävamat hetke Mehhiko rallilt

VIDEO: Top 5 meeldejäävamat hetke Mehhiko rallilt

lisas Ralli.ee
21 03, 2023
0

Cyril Abiteboul ja Esapekka Lappi Mehhiko rallil 2023 Foto: Hyundai Motorsport

Kas Lappi koht Hyundais on ohus kuna kolm esimest rallit on ebaõnnestunud?

lisas Ralli.ee
21 03, 2023
0

Märksõnad

2018Aluksne ralliautoralli-MMDakar 2023Dakar Rally 2018Egon KaurEsapekka LappiGeorg LinnamäeGrossi Toidukaubad Viru Ralli 2020Hyundai MotorsportJari-Matti LatvalaKalle RovanperäKorsika ralliLõuna-Eesti ralliM-SportM-Sport FordMartin JärveojaMehhiko MMMehhiko ralliMonte Carlo ralliNeste Rally FinlandOlerex EMV rallikrossisOliver SolbergOtepää Talveralliott tänakPierre-Louis Loubetrally estoniaRally Estonia 2020Rally Estonia 2022Robert VirvesRoland PoomRootsi ralliSaaremaa ralliSardiinia ralliSebastien LoebSerras de FafeShell Helix Rally EstoniaSébastien OgierTallinna ralliThierry NeuvilleTopToyota Gazoo RacingUrvo MännamaWRCWRC2

Tänane top

Ott Tänak Mehhiko rallil 2023 Foto M-Sport

Tanak: Ma ei jää WRC-sse ainult selleks, et viiendaid kohti saada

lisas Ralli.ee
21 03, 2023
0

Takamoto Katsuta Foto: Toyota Gazoo Racing

Katsuta sai peale Mehhiko MM-rallit noomituse

lisas Ralli.ee
21 03, 2023
0

Cyril Abiteboul ja Esapekka Lappi Mehhiko rallil 2023 Foto: Hyundai Motorsport

Kas Lappi koht Hyundais on ohus kuna kolm esimest rallit on ebaõnnestunud?

lisas Ralli.ee
21 03, 2023
0

Kalle Rovanperä Rootsi ralli 2023 Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Soomlased kahtlustasid Tänakut tahtlikult aeglases sõitmises

lisas Ralli.ee
18 03, 2023
1

Rally Estonia 2022 Foto - Marleen Maask

Rally Estonia korraldajad avalikustasid 2023. aasta võistlusprogrammi

lisas Ralli.ee
21 03, 2023
0

Kuu top

Kalle Rovanperä Rootsi ralli 2023 Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Soomlased kahtlustasid Tänakut tahtlikult aeglases sõitmises

lisas Ralli.ee
18 03, 2023
1

Gus Greensmith Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Endine M-Spordi piloot – “Ma täitsa mõistan, miks see auto nii edukas on”

lisas Ralli.ee
06 03, 2023
0

Scene Design tegi dioraama Tänaku ja Järveoja Monte Carlo ralli õnnetusest

Scene Design tegi dioraama Tänaku ja Järveoja Monte Carlo ralli õnnetusest

lisas Ralli.ee
02 03, 2023
0

Ott Tänak ja Martin Järveoja Mehhiko ralli poodiumil 2019 Foto: Toyota Gazoo Racing WRC

Mehhiko MM-ralli ajakava, stardijärjekord ja kuidas Eesti kanalid seda näitavad

lisas Ralli.ee
16 03, 2023
0

Sebastien Loeb Monte Carlo Rally 2022 Foto: M-Sport

Sebastien Loeb naaseb rallirajale ootamatu ralliautoga

lisas Indrek
14 03, 2023
1

  • Kontakt
  • Meist

© 2023 RS Meedia OÜ

No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rahvasport
    • Rallisprint
    • Dakar
  • Rallikross
    • WRX
    • NitroRX
  • Superkross
  • Jäärada
  • Persoonilood
    • Kaardilugemise Õpik
  • RalliTV
  • Autokross
    • Uudised
    • Punktitabel
    • Sõitjad 2019
  • Galerii
    • Ralli
    • Rallikross
    • Autokross
    • Jäärada
  • Videod
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Dakari videod
    • Jääraja Videod
    • Rallikrossi Videod
    • WRC Videod
  • Ajaloonurk
  • Ringrada
  • Saada Uudis või Vihje

© 2023 RS Meedia OÜ

Tere Tulemast Tagasi!

VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli?

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Tuvastati AdBlock!!!

Tuvastasime, et kasutate reklaamide blokeeriat.

Palun toetage meid, lubades reklaamide esitamise ralli.ee veebilehel, sest see on ainus, mis aitab meil tasuda serveri haldamisega kaasnevad kulud.

Sulge Värskenda
wpDiscuz
0
0
Meile meeldiks kuulda teie arvamust, palun lisa kommentaarx
()
x
| Vasta
Ralli.ee kasutab küpsiseid. Selle veebisaidi kasutamist jätkates annate nõusoleku küpsiste kasutamiseks. Kasutajatingimused.