Nagu enamus rallifänne kindlasti juba teavad, siis alates sellest hooajas võetakse autoralli MM-sarjas kasutusele uus punktisüsteem. Kuigi ralli võitja selgub ikkagi ralli üldaja järgi, usub Tänak, et võit ei oma enam nii suurt kaalu kui eelmistel aastatel.
“Vaatame, kuidas see välja tuleb. Lähenemise osas ei muuda see midagi, sest kõigest tuleb võtta maksimum,” rääkis Tanak Motorsport.com-ile.
“Kritiseerida on alati lihtne, aga üldiselt on võidu tähendus palju väiksem, seega pole enam suurt vahet, kas võidad või oled teine. Seega läheb natuke ka keerulisemaks. Meie kui autojuhtide jaoks ei muuda see vist midagi. Jah kindlasti see tähendab, et peate nüüd pühapäeval maksimumi võtma.”
“Ma tahan endiselt võita, kuid varem oli võitmisel natuke suurem tähendus. Võit peaks olema eriline ja sa peaksid ka punktidest kasu saama. Tundub, et nüüd on võiduga saadav punktikasu veidi väiksem.”
Loe lisaks ka: Hyundai WRC meeskond ühendas algavaks hooajaks jõud legendaarse Alpinestariga!
Kuidas siis uuel hooajal punkte jagatakse:
Uue süsteemi kohaselt jagatakse laupäeva lõpus jooksvalt punkte järjestuses 18-15-13-10-8-6-4-3-2-1, kuid ainult siis, kui meeskond jõuab ka pühapäeval ralli lõpuni. Kui meeskond ei jõua pühapäeval finišisse, antakse laupäevased punktid paremuselt järgmisele ekipaažile.
Vaata lisaks ja räägi kaasa rallirahvas.ee:
Pühapäeval aga jagatakse lisaks punkte päeva seitsmele parimale järjestuses 7-6-5-4-3-2-1. Selle kasutuselevõtu peamiseks eesmärgiks on vältida võistlejate viimase päeva lihtsalt kulgemist ja rehvide säästmist punktikatse nimel. Viimasel punktikatsel jagatavad punktid jäid samaks nagu varasemalt on olnud, ehk siis viis kiiremat sõitjat saavad boonuspunkte, maksimaalselt viis.
Seega on võistluselt sarnaselt varasemale koguda maksimaalselt 30 punkti, kuid nüüd võib tulla ette olukord, kus ralli võitja ei ole viimasel päeval kõige kiirem ja seetõttu võib teenida vähem punkte kui teise koha saavutanud sõitja.
Avalda arvamust post