Ott Tänaku hinnangul peab Hyundai jätkama Rally1 auto täiustamist, et kõrvaldada “nõrgad lülid”, mis jätsid ta ilma võimalusest võidelda võidu eest eelmisel nädalal toimunud Portugali rallil.
Eestlane oli heas hoos ja sihtimas hooaja esimest etapivõitu, kui laupäeva pärastlõunal purunes roolivõimendi, mis maksis talle pea minuti jagu aega.
Tänak vastas tagasilöögile ideaalse pühapäevaga, võites maksimaalsed Super Sunday ja Wolf Power Stage punktid ning lõpetades teisel kohal vaid 8,7 sekundit Ogier’st maas. Kokku teenis ta 27 väärtuslikku MM-punkti.
Kuigi Tänak jäi rahule oma Hyundai i20 N Rally1 juhitavuse ja kiirusega, rõhutas ta, et ainult heast tempost ei piisa. “Meil purunes laupäeva hommikul rehv ja siis roolivõimendi rike – need asjad otsustavadki ralli saatuse,” rääkis Tänak sarja kodulehel.
“See pole ainult kiirus ega töökindlus – see on kogu pakett. Ja siin pole asi õnnes – asi on selles, kui tugevad me oleme. Peame olema tugevamad.”
Vaatamata ebaõnnele nägi Tänak auto hiljutistes uuendustes selgeid edusamme. “Pärast laupäeva esimest katset saime auto tasakaalu õigesse aknasse. Sealt edasi toimis kõik hästi,” selgitas ta.
“Kõik muudatused on olnud positiivsed – vähemalt kruusal. Aga jah, tahaksime teha veel palju rohkem, et olla Toyota tasemel. Meie nõrkuseks jäävad hetkel need nõrgad lülid – ja lõpuks oledki vaid nii tugev kui su nõrgim koht.”
Tänak jäi eriti rahule oma pühapäevase sõiduga, kus ta võitis kuuest katsest viis ja survestas Ogier’d lõpuni. “27 punkti on korralik saak,” märkis ta. “Tahtsin vähemalt Kallet (Rovanperä) rünnata, aga pärast esimest katset, kus ta meiega pärsi pea samas tempos püsis, ma enam nii kindel polnud – eriti arvestades meie rehvivalikut. Tundus, et Kallel oli natuke parem valik, sest esimene katse oli väga abrasiivne ja meil olid rehvid juba piiri peal. Õnneks olid järgmised katsed piisavalt niisked.”
Järgmisena kavas olev Sardiinia MM-ralli on 2019. aasta maailmameistri jaoks olnud tavaliselt edukas, kuid Tänaku sõnul peab Hyundai jätkama arengut, kui soovib MM-tiitliheitluses püsida. “Lootus on ilus asi, aga lootus ei otsusta rallit,” ütles ta. “Me teame, et selle auto tööala on olnud üsna kitsas. Nüüd läheme täiesti teistsugusesse keskkonda – loodan, et leiame selle magusa koha ja saame ka nautida.”
Sardiinia MM-ralli sõidetakse 5-8 juunil ning võistlusel aitab silma peal hoida ka Ralli.ee kes teeb iga kiiruskatse olulisematest sündmustest kokkuvõtte.
Reklaamid käivad närvidele? Ralli.ee on nüüd saadaval ka ilma häirivate reklaamideta!