Kuigi Hyundai pole läbi ajaloo kiiretel kruusateedel parimaid tulemusi näidanud, usub autoralli MM-sarja hetke liider Thierry Neuville, et eesootavad kolm sellist rallit võivad tuua positiivseid üllatusi.
Peale karmi Sardiinia rallit Itaalias tõstab WRC-sari tempot, suundudes Poola, Läti ja Soome kiiretele kruusateedele. Need võistlused võivad oluliselt mõjutada tiitlivõitlust ja kuigi Hyundai pole varasemalt sellistel rallidel väga tugev olnud, võib sel aastal oodata muutusi.
Ralli esimene peatus on Poolas, kus WRC käis viimati 2017. aastal. Toona pälvis seal esikoha tänavune MM-sarja liider Neuville, kuid ta märgib, et see ei taga tingimata edu järgnevatel rallidel.
“Poola ralli on veidi teistsugune – seal on pehme pind ja pehmel pinnasel meil nii halvasti ei lähe,” rääkis Neuville portaalile Dirtfish.
Sellegipoolest on Hyundai vahepealsetel aastatel arengut näidanud. Ott Tänak pigistas 2022. aastal Soome rallil oma i20 N Rally1 autost välja viimase ja võttis võidu. Lisaks on meeskonda kiiretel teedel kindlasti tugevdanud 2019. aasta Soome ralli võitja Esapekka Lappi, kes liitus meeskonnaga eelmisel aastal ja on aidanud auto arendamisel.
Lisaks on Hyundai loonud Soome oma alalise testimisala, et keskenduda auto seadistamisele just kiireteks kruusarallideks.
Neuville’i 2023. aasta teine koht Soomes näitas, kui kasulikuks on osutunud meeskonna investeeringud ja tema enda suurenenud usaldus auto vastu sellistes tingimustes. See saavutus ei tulnud ühekordselt, sest sama tulemus saavutati ka paar nädalat varem Rally Estonial.
Kuigi 2024. aastal asendab Eesti etappi Läti ralli, on edusammud selgelt näha. Neuville täpsustas: “Kuna me testime ka Soomes, oleme sellel pinnasel paranenud, mis oli minu jaoks, sõitjana, alati raske, kuna nendel teedel ei ole võimalik palju sõita. Aga kuna me seal harjutame, olen muutunud enesekindlamaks ja saanud paremini aru ka tehnikatest ning auto on ilmselgelt parem.”
Vaata lisaks ja räägi kaasa rallirahvas.ee:
Avalda arvamust post