Toyota on valmis saanud uue ralliauto kontseptsiooniga, mis kasutab jõuallikana survestatud vesinikku. GR Yaris Rally2 H2 nime kandev masin teeb oma esmaesitluse 31. juulil algaval Soome MM-etapil Jyväskyläs.
Auto on ehitatud GR Yaris Rally2 mudeli põhjal ning selle sisepõlemismootor töötab vesinikuga, mis tagab peaaegu nullilähedased heitmed, säilitades samas traditsioonilise ralliauto heli ja tunnetuse.
Eriliseks teeb esitluse ka rallilegend Juha Kankkuneni osalemine. Neli maailmameistritiitlit võitnud soomlane istub vesinikumootoriga auto rooli kahel näidiskatsel Jyväskyläs: ralli avakatse Harju linnakatsel neljapäeva õhtul ja sama katse kordusläbimisel reede õhtul.
Lisaks täidab Kankkunen ka Toyota rallitiimi juhi ülesandeid sel etapil, kuna meeskonna tiimipealik Jari-Matti Latvala osaleb ise võistlusel sõitjana.
GR Yaris Rally2 H2 on välja töötatud Toyota WRC-tiimi peakorteris Jyväskyläs ja testitud kohalikel kruusateedel, mida kasutatakse ka MM-rallil. Auto põhineb GR Yaris Rally2 platvormil ning ühendab traditsioonilise rallikogemuse uudse, keskkonnasäästliku tehnoloogiaga.
Toyota on vesiniku jõul töötavate autodega osalenud võistlustel juba varem – alates 2021. aastast on ettevõte võistelnud vesiniku-Corollaga Jaapani Super Taikyu sarjas. 2022. aastal töötas Toyota välja eksperimentaalse GR Yaris H2, mis põhines seeriamudelil ning mida demonstreerisid Akio Toyoda ja Juha Kankkunen Belgia Ypresi rallil.
Soome MM-ralli algab 31. juulil Jyväskyläs.