2024. aasta alguses võistlusrajale jõudnud Toyota GR Yaris Rally2 tõestas kohe oma konkurentsivõimet, lõpetades hooaja WRC2 klassi meistritiitliga, mille teenis Sami Pajari.
Tänavu istus Toyota rooli ka Oliver Solberg, kellest on kiiresti saanud WRC2 klassi suurim tiitlipretendent. Solberg on Printspordi meeskonna ridades osalenud kolmel MM-etapil, millest kahel on ta triumfeerinud ning Keenias katkestati liidrikohalt.
Hiljutisel Portugali etapil näitas Solberg selget üleolekut. Ta haaras liidrikoha juba avapäeval ja hoidis seda kindlalt finišini, edestades Citroeni roolis sõitnud Yohan Rosseli ning Škodaga osalenud Gus Greensmithi minutiga.
Greensmith tunnistas, et Solbergi domineerimist aitas suuresti kaasa Toyota tehniline eelis. Tema sõnul oli norralane nädalavahetusel suisa “liiga mugavas” positsioonis ning tõsisemalt pingutas ta alles reede pärastlõunal.
“Võrreldes mullusega, kui mina, Yohan ja Oliver olime laupäeva hommikuks kõigest kümne sekundi sees, näitab see hästi, kui võimas see uus Toyota tegelikult on,” ütles Greensmith.
Ta lisas, et Škoda peab leidma viisi, kuidas oma masinale rohkem konkurentsivõimet lisada: “Škoda on pikka aega olnud klassi tipus, nii et usun, et nad suudavad taas tippu tõusta.”
Võrdluseks kasutas briti rallisõitja ka vormelimaailmast tuttavat võrdlust: “Tundub, nagu Solbergil oleks McLaren ja minul Red Bull. Püüame neile järgi jõuda,” kirjutab Rallit.fi.
Hetkel juhib WRC2 sarja Rossel, kes edestab Solbergi seitsme punktiga. Mõlemad on osalenud kolmel etapil, kuid Solbergi punktisaaki mõjutas Keenia Safari ralli katkestamine. Greensmith, kes on sel aastal startinud kahel MM-etapil, hoiab üldarvestuses kolmandat kohta.
Sardiinia etapil Greensmithi stardis ei näe – ta keskendub selle asemel juuni keskel oma pulmadele, mis leiab aset Jyväskyläs.