Horvaatia MM-ralli eel me kirjutasime, et Toyota WRC meeskond katsetas oma Rally1 Yarisel 2025 aastaks kavandatud lahendusi, ehk siis vähendatud aerodünaamikat, eemaldas hübriidi ja kasutas väiksemat õhu sisselaskeava.
Lisaks prooviti ka GR Yaris Rally2-l suuremat õhupiirajat, mis andis rohkem jõudu ja suuremat tiiba, et pakkuda paremat survejõudu – vastavalt WRC töörühma poolt järgmiseks hooajaks pakutud kavale.
Nüüd avaldas meeskonna juht Jari-Matti Latvala väljaandele Dirtfish, et mida meeskond sellest õppis: “Võin teile öelda, et meie jaoks on see suur samm praegustest Rally1 autodest allapoole ja Rally2 auto puhul väike samm üles.”
Latvala on võimalike muudatuste pärast endiselt mures ja tunnistas, et tal on raske näha kahte autot järgmisel hooajal võidu nimel võistlemas.
“Ma arvan, et nende kahe auto samasse klassi viimine on keeruline,” lisas ta. “Kui mõelda Rally1 autole ja selle väljatöötamise peale, siis kogu aerodünaamika on loodud tagaspoileri jaoks [ja] selle jaoks, kuidas auto küljed on õhuvooluga seotud tagumise spoileriga. Kui eemaldate tagumise spoileri ja paned sinna väiksema, pole see nii lihtne. Auto tagumine geomeetria ei pruugi üldse töötada nii, nagu see on kavandatud.”
“Ja seepärast vajaks see kõik palju tööd ja katsetamist. Ja kõigil oleks palju lihtsam, kui me nii suuri muudatusi ei teeks.”
Toyota järgmise aasta lahendusi proovimas:
Latvala seadis kahtluse alla mõtteviisi muuta praegune WRC auto piisavalt aeglaseks, et kliendipõhine masin madalamast klassist sellest võitu saaks.
Ta lisas: “Kui Rally1 palju aeglasemaks teha, on loomulikult kõik võimalik [ja Rally2 võib võita]. Aga siis tuleb mõelda ka sellele: mis on siis tootjate huvi Rally1 autodega sõita? Kui Rally2-plus auto on järsku kiirem ja te saate selle komplektiga kodus hakkama siis… miks sa tahaksid tehasemeeskonnana autoralli MM-sarjas olla?”
Lõplikud 2025. aasta reeglid peaksid kinnituse saama juunis toimuval WMSC koosolekul.
Avalda arvamust post