Alates sellest hooajast on autoralli MM-sarja WRC klassis kasutusel uus punktisüsteem, mille eesmärk on teha rallide viimased päevad põnevamaks ning punkte antakse nii laupäeval kui ka pühapäeval.
Kui väga paljud on uut punktisüsteemi kritiseerinud, siis sellest hooajast taas M-Spordi meeskonna Ford Pumaga võistlev Adrien Fourmaux usub, et uus punktisüsteem esitab uue väljakutse ja lahendab pühapäevaste katsete probleemi.
“Ma arvan, et MM on uue punktisüsteemiga huvitavam. Meistritiitli lahingu mõttes võib see põnev olla. Kindel on see, et erinevaid strateegiaid on rohkem,” rääkis Fourmaux Prantsusmaa väljaandele rallye-sport.fr.
“Süsteemi selge probleem seisneb selles, et ralli neljandana lõpetanud inimene võib saada isegi rohkem punkte kui võitja. Aga teisalt oli olukord sarnane ka vanas süsteemis, kus näiteks kolmas võis tänu Power Stage’ile saada rohkem punkte kui teine.”
Ralli ametlik võitja on endiselt see, kellel on pühapäeva lõpus kõikidelt kiiruskatsetelt kiireim koguaeg. Kuid nagu Fourmaux märgib, pole üldvõidu saavutamisel enam nii palju väärtust kui varem.
“See paneb mind ka mõtlema, kas poodiumikohad määratakse ralli tulemuste või kogutud punktide põhjal,” mõtiskles Fourmaux.
Prantslase sõnul tuli punktisüsteemis teha muudatus.
“Pühapäevane võistluspäev oli kaotanud põnevuse, sest kõik ootasid vaid viimast punktikatset Nüüd on käes otsustav päev ja lõpuspurdis on punkte võrreldes kilomeetritega palju.”
“Kui stardijärjekorra reegel ei muutu, ei saa vähemasti kruusarallidel pühapäeval kehvematel kohtadel sõitjad kasu. Nii et see süsteem ei muuda liiga palju asju,” ütleb Fourmaux.
Vaata lisaks ja räägi kaasa rallirahvas.ee:
Uue süsteemi kohaselt jagatakse laupäeva lõpus jooksvalt punkte järjestuses 18-15-13-10-8-6-4-3-2-1, kuid ainult siis, kui meeskond jõuab ka pühapäeval ralli lõpuni. Kui meeskond ei jõua pühapäeval finišisse, antakse laupäevased punktid paremuselt järgmisele ekipaažile.
Pühapäeval aga jagatakse lisaks punkte päeva seitsmele parimale järjestuses 7-6-5-4-3-2-1. Selle kasutuselevõtu peamiseks eesmärgiks on vältida võistlejate viimase päeva lihtsalt kulgemist ja rehvide säästmist punktikatse nimel. Viimasel punktikatsel jagatavad punktid jäid samaks nagu varasemalt on olnud, ehk siis viis kiiremat sõitjat saavad boonuspunkte, maksimaalselt viis.
Seega on võistluselt sarnaselt varasemale koguda maksimaalselt 30 punkti, kuid nüüd võib tulla ette olukord, kus ralli võitja ei ole viimasel päeval kõige kiirem ja seetõttu võib teenida vähem punkte kui teise koha saavutanud sõitja.
Avalda arvamust post