Autoralli MM-sarja uued reeglid olid eelmisel nädalavahetusel toimunud Horvaatia MM-rallil kuum teema, sest veebruaris tegi Rahvusvahelise Autoliidu FIA WRC töörühm ettepaneku pöördelisteks reeglimuudatusteks juba järgmiseks aastaks.
Ettepaneku kohaselt võiks Rally1 autode hübriidseadmetest loobuda juba peale käimasolevat hooaega, lisaks vähendatakse autode aerodünaamilisi elemente ning mootorite võimsust.
Pärast muudatusettepanekuid saatsid põhiklassi meeskonnad Hyundai, M-Sport Ford ja Toyota FIA-le kirja, milles nõudsid, et kehtivad tehnilised reeglid jääksid kehtima vähemalt 2026. aasta hooaja lõpuni.
Seoses selle teemaga istusid Horvaatia MM-ralli ajal ühise laua taha FIA, tiimide esindajad ja rallikorraldajad. Kohtumisel arutlusele tulnud info on nüüd jõudnud ka avalikkuse ette.
Kreeka Akropolise ralli direktorPavlos Athanassoulas ütles Cosmote TV-le antud intervjuus, et kõik kolm tootjat nõudsid, et kehtivast klassifikatsiooniperioodist tuleb kinni pidada kuni 2026. aasta lõpuni. Lisaks avalikustas Athanassoulas, et ka Rally2 tootjad on põhiklassi tiimidega samal rindel ning on vastu FIA järgmiseks aastaks tehtud ettepanekutele.
Teatavasti oli FIA ettepanekute nimekirjas ka muudatus seoses Rally2 autodega kui neile kavandati nn. WRC paketti, mis aitaks tuua Rally2 autod Rally1 masinatele lähemale.
Samas FIA ja meeskonnad nõustusid ühiselt, et võimalikult kiiresti oleks vaja põhiklassi autosid juurde saada.
Athanassoulase sõnul ta eeldab, et septembris toimuval Akropolise rallil võib Rally1 autosid olla stardis kahekohaline arv. Tänapäeval on MM-rallidel tavaliselt vaid kaheksa Rally1 autot.
FIA World Motor Sport Council peaks järgmise aasta reeglid kõigi eelduste kohaselt kinnitama juunis. FIA on kindel, et reeglite eelnõud suudetakse MM-sarja meeskondadele üle anda mais enne nõukogu koosolekut.
“Peame leidma kooskõla tootjatega ja ma arvan, et me pole sellest kaugel,” rääkis FIA spordiboss Andrew Wheatley.
Wheatley sõnul üritavad FIA ja tootjad nüüd mingisuguses kompromisslahenduses kokku leppida.
“Meil on kõik võimalused laual. Me teame, mis on eesmärk,” lisas Wheatley.
Allikad: Powerslide Blog, Autosport ja Rallit.fi
Avalda arvamust post