Eesti rallisõitjad Robert Virves ja Romet Jürgenson osalevad Euroopa meistrivõistluste autorallisarja (ERC) tänavuse hooaja viimasel etapil, mis toimub tuleval nädalavahetusel Horvaatias. Võistlusele on registreerunud üle 50 ekipaaži, sealhulgas ka mitmed tuntud nimed WRC-sarjast.
Stardinimekiri on muljetavaldav: kohal on sarja liider Mikołaj Marczyk (Poola), kellele järgnevad punktitabelis itaallane Andrea Mabellini ja iirlane Jon Armstrong. Samuti lisavad konkurentsi sellised sõitjad nagu Nikolai Grjazin (Škoda Fabia RS Rally2), Mads Østberg (Citroën C3 Rally2) ning Lauri Joona (Škoda Fabia RS Rally2).
Robert Virves, kes roolib Škoda Fabia RS Rally2 masinat koos kaardilugeja Jakko Viiloga, on tänavu EM-sarjas seni osalenud vaid Hispaania etapil Sierra Morenas, kus pidi tehniliste probleemide tõttu katkestama.
Romet Jürgenson ja kaardilugeja Siim Oja võistlevad Ford Fiesta Rally2 autoga ning osalevad sel hooajal EM-etapil teist korda – nende esimene start toimus Suurbritannias, kus nad saavutasid tugeva teise koha.
Lisaks ERC sarja ametlikele osalejatele on Horvaatias rajal veel üks tähelepanuväärne nimi – MM-sarja piloot Adrien Fourmaux, kes stardib küll Hyundai Rally1 autoga, kuid mitte Euroopa meistrivõistluste arvestuses. Tema osalemine toimub Horvaatia kohalike meistrivõistluste klassis, kuna Rally1 autod ei kuulu ERC reeglite kohaselt lubatud masinate hulka.
Fourmaux’ start on osa Hyundai Motorsporti strateegiast, mille eesmärk on valmistuda Kesk-Euroopa MM-ralliks, mis sõidetakse sarnaselt Horvaatiale keerulistel ja tehnilistel asfaldikatsetel.
Horvaatia ralli ise on rallikalendris tuntud nimi – veel möödunud aastani kuulus see WRC ehk MM-sarja kalendrisse, kuid 2025. aastal toimub see esmakordselt ERC etapina. Ralli keerukad, kitsad ja pidevalt muutuva pidamisega asfaltteed panevad proovile nii sõitjad kui meeskonnad.
EM-sarja üldseis enne finaaletappi:
- Miko Marczyk – 146 punkti
- Andrea Mabellini – 131 punkti
- Jon Armstrong – 113 punkti
Horvaatia ralli tõotab tulla põnev ja pingeline finaaletapp, kus jagatakse välja viimased punktid ja selgub Euroopa meister. Eestlaste jaoks on see lisaks suurepärane võimalus saada väärtuslikke kilomeetreid keerulistel asfaldikatsetel – just neil samadel teedel, mis kuuluvad juba järgmisel aastal taas MM-sarja kalendrisse.

















