Rahvusvaheline autoliit FIA ja sarja promootor kaaluvad hetkel kõiki võimalusi, et meelitada sarja uusi tootjaid. Pärast 2019. aastat on MM-sarja tipus nähtud vaid kahte päris tehasemeeskonda, Hyundaid ja Toyotat ning eratiimi staatuses tegutsevat M-Sport Fordi. Üheks võimaluseks on välja pakutud ka vormelimaailmast tuttav kulupiirangu süsteem.
Praegu saavad autoralli MM-sarja meeskonnad kulutada nii palju raha, kui tahavad. Kulupiiranguga loodavad FIA ja promootor, suurendada uute tootjate huvi sarja vastu. Praeguste Rally1 hübriidautode hinnasilt on juba miljoni euro kanti, samas kui teises kategoorias ( WRC2 ) võistlevate Rally2 autode hinnaks on u. 200 000 eurot.
“Mäletan, et uute autode hinnal oli mingi ootuspärane väärtus. Täpset numbrit ma ei ütle, aga võin öelda, et hinnad on hakanud vales suunas liikuma,” rääkis promootorfirma spordidirektor Peter Thul Autospordi kodulehel.
“Muidugi mõistan, et inseneridel on sellel spordialal otsustav roll ja nad tahavad kiireimaid autosid. Kulutuste lagi oleks aga ülitähtis asi, sest lõppude lõpuks peame kulusid vähendama.”
FIA tehniline direktor Xavier Mestelan Pinon on promootoriga samal seisukohal.
“Ma arvan, et tootjatel oleks hea kulutada rohkem raha turundusele, mitte investeerida suuri summasid 10 grammi kergema kolvi või millegi muu hankimisse. Usun kindlalt, et tehnoloogia kulutuste lagi oleks hea valik. Sama asi on juba kasutusel ka F1 sarjas ja vormel E-s. Asi on nüüd laual ja sellega peavad kõik leppima,” nentis Mestelan Pinon.
Tiimibossidest toetab kululae seadmist Hyundai tiimiboss Cyril Abiteboul, kuid Toyota meeskonna boss Jari-Matti Latvala on skeptilisem.
“On selge, et peame autod odavamaks tegema. Samas ma pole kindel, kas kululimiit on õige lahendus. Peaksime autod lihtsalt soodsamaks muutma,” arvas Latvala.
On ju ka avalik saladus see, et Toyota on sarjas suurima rahakotiga meeskond…