Autoralli MM-sarja promootor ja Rahvusvaheline Autoliit FIA tegelevad hetkel usinalt uue hooaja kalendri koostamisega. Juba varem on öeldud, et 2023. aasta kalenmder peaks koosnema 14. etapist, milledest kaheksa sõidetakse Euroopas, ning kuus väljaspool Euroopat.
Euroopa osas kalendri täitmisega probleeme ei ole, sest võistlust korraldada soovijate arv on suurem kui vabu kohti. Kindel on aga see, et läbi aegade ikoonilise staatuse saanud rallid jäävad kalendrisse.
Väljaanne “Keskisuomalainen” kirjutab oma Soome MM-ralli ametlikus väljaandes, et nende info kohaselt võivad Portugali ja Kataloonia MM-etapid järgmise aasta kalendist välja jääda. Ajakirja andmeil pääseksid uute Euroopa etappidena sarja Küpros ja Läti.
Küpros pole aga MM-kalendri jaoks päris võõras, sest vahemere saarel on 2000. aastate algusest kuni 2009 aastani sõidetud MM-punktide nimel. Läti seevastu pole kunagi varem autoralli MM-etappi võõrustanud. Pärast koroonapandeemia puhkemist räägiti, et seal võiks toimuda üks etapp, kuid lõpuks jäi see plaan toona katki. Viimased aastad on lõunanaabrid aga väga edukalt korraldanud EM-sarja kalendrisse kuuluvat võistlust.
WRC Promootori võistluste juht Simon Larkin ütles väljaandele, et järgmisel hooajal hõlmab MM-sari kõiki kontinente peale Antarktika.
“Oleme otsustanud järgmisel aastal Lähis-Itta sõita ja oleme pidanud häid arutelusid ka Põhja-Ameerika MM-ralli korraldamise osas järgmisel või 2024. aastal. Eesmärk on, et MM-sarja sõidetakse nii Põhja- kui ka Lõuna-Ameerikas,” ütles Larkin. Simon Larkin avaldas, et järgmisel aastal ollakse veel minemas ka Lähis-Idasse ja veelgi täpsemalt ilmselt Saudi Araabiasse.
“Meil on suurepärane talveralli Rootsis, rasked kruusarallid Sardiinias ja Kreekas, fantastiline asfaldiralli Horvaatias ja kiire kruusaralli Soomes. Kuid meil puudub MM-sarjas kõrberalli tüüpi võistlus,” arutles Larkin.
Larkini sõnul on nende eesmärk järgmise aasta kalender avalikustada augusti jooksul.
Avalda arvamust post