Kolmapäeval toimuval FIA maailma motospordinõukogu istungil oodatakse suuri otsuseid WRC-sarja tuleviku osas. Vastav töörühm on viimased kuud otsinud võimalusi, kuidas muuta autoralli MM-sarja tippklass tootjate jaoks atraktiivsemaks.
Paljud on vihjanud, et kõige lihtsam oleks asendada praegused kallid Rally1 hübriidautod Rally2 kategooria masinatega. Väidetavalt suurendaks see konkurentsi ja vähendaks kulusid.
Praegu on oma Rally2 autod olemas Hyundail, Toyotal, M-Sport Fordil, Skodal ja Citroenil. See tähendab, et sellisel juhul saaksid MM-sarja tippklassiga liituda ka Skoda ja Citroen.
Hyundai Motorspordi kliendiprogrammi juht, pika rallitaustaga Benoit Nogier on aga erineval arvamusel. Nogier on eriti mures erasõitjate tuleviku pärast, kui Rally2 autod peaksid saama põhiklassiks. Kõnealune kategooria töötab ju põhikategooriana näiteks ka autoralli EM- ja kohalikes meistrivõistluste sarjades.
“Keeruline on olukord, kui erameeskonnad ja tehasemeeskonnad segunevad samas sarjas. Arvan, et peaksime hoolitsema selle eest, et me ei hävitaks muuhulgas ka ERC-sarjas toimivat Rally2 klassi,” rääkis aastatel 2006-12 Peugeot’i tegevust juhtinud Nogier Dirtfishi kodulehel.
“Tundub lihtne lahendus, sest meil on turul nii palju Rally2 autosid. See töötab aga just seetõttu, et kategooria on üles ehitatud erasõitjate turgu silmas pidades. Tehasemeeskonnad ei tööta samamoodi, sest nad keskenduvad ainult tulemusele.”
Nogier toob näite enne ERC-sarja toiminud IRC-sarjast, kus prantslane jõudis pikki aastaid ka töötada. Kui Rally2 klass muutuks põhiklassiks, võib Nogieri sõnul oodata sarja ees sama saatus, kus erameeskondadel on raske konkureerida tehasemeeskondadega.
“Tol ajal keskendus Skoda nii palju oma ametlikule projektile S2000 autoga, et nende kliendipool oli minimaalne. Siis oli Skoda masina hankimine erasõitjatele peaaegu võimatu. Kogu tegevus keskendus tehasemeeskonnale,” selgitas Nogier.
“See suurendas ka kulusid, sest S2000 autot tuli iga 1500 kilomeetri järel ümber ehitada. Siis me lihtsalt püüdlesime kõigi vahenditega edu poole.”
Lihtsamalt öeldes on Nogieri sõnum, et kui tehasemeeskonnad ja erasõitjad panna ühte sarja, muutuvad erinevused peagi tohutuks.
“Neid kahte maailma on raske ühendada samasse sarja ja samade reeglitega. Kardan, et see lahendus hävitab praegu suurepäraselt õnnestunud Rally2 klassi,” arvab Nogier.
“Saan aru, et see tundub atraktiivsena, sest me kõik sooviksime, et võistlusel osaleks rohkem autosid. Aga ma arvan, et kahe erineva poole kokku panek on natuke ohtlik.”
Avalda arvamust post