• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
juuli 11, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Ralli.ee
Home WRC

WRC-sarjas on oodata suurt otsust – Hyundai kliendiprogrammi juht: “Kardan, et see hävitab Rally2 klassi!”

Admin lisas Admin
27.02.2024 17:12
WRC
2024 FIA World Rally ChampionshipRound 02, Rally Sweden15-18 February 2024Hyundai i20 N Rally1 HybridPhotographer: Dufour FabienWorldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

2024 FIA World Rally ChampionshipRound 02, Rally Sweden15-18 February 2024Hyundai i20 N Rally1 HybridPhotographer: Dufour FabienWorldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

 

Kolmapäeval toimuval FIA maailma motospordinõukogu istungil oodatakse suuri otsuseid WRC-sarja tuleviku osas. Vastav töörühm on viimased kuud otsinud võimalusi, kuidas muuta autoralli MM-sarja tippklass tootjate jaoks atraktiivsemaks.

Paljud on vihjanud, et kõige lihtsam oleks asendada praegused kallid Rally1 hübriidautod Rally2 kategooria masinatega. Väidetavalt suurendaks see konkurentsi ja vähendaks kulusid.

Praegu on oma Rally2 autod olemas Hyundail, Toyotal, M-Sport Fordil, Skodal ja Citroenil. See tähendab, et sellisel juhul saaksid MM-sarja tippklassiga liituda ka Skoda ja Citroen.

Hyundai Motorspordi kliendiprogrammi juht, pika rallitaustaga Benoit Nogier on aga erineval arvamusel. Nogier on eriti mures erasõitjate tuleviku pärast, kui Rally2 autod peaksid saama põhiklassiks. Kõnealune kategooria töötab ju põhikategooriana näiteks ka autoralli EM- ja kohalikes meistrivõistluste sarjades.

Nogier kinnitati selle nädala alguses Hyundai uueks klientidipõhise võidusõiduprogrammi juhiks.
Nogier kinnitati selle nädala alguses Hyundai uueks klientidipõhise võidusõiduprogrammi juhiks.

“Keeruline on olukord, kui erameeskonnad ja tehasemeeskonnad segunevad samas sarjas. Arvan, et peaksime hoolitsema selle eest, et me ei hävitaks muuhulgas ka ERC-sarjas toimivat Rally2 klassi,” rääkis aastatel 2006-12 Peugeot’i tegevust juhtinud Nogier Dirtfishi kodulehel.

“Tundub lihtne lahendus, sest meil on turul nii palju Rally2 autosid. See töötab aga just seetõttu, et kategooria on üles ehitatud erasõitjate turgu silmas pidades. Tehasemeeskonnad ei tööta samamoodi, sest nad keskenduvad ainult tulemusele.”

Teemu Suninen ja Mikko Markkula, i20 N Rally 2, Rally Estonia 2022, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH
Teemu Suninen ja Mikko Markkula, i20 N Rally 2, Rally Estonia 2022, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Nogier toob näite enne ERC-sarja toiminud IRC-sarjast, kus prantslane jõudis pikki aastaid ka töötada. Kui Rally2 klass muutuks põhiklassiks, võib Nogieri sõnul oodata sarja ees sama saatus, kus erameeskondadel on raske konkureerida tehasemeeskondadega.

“Tol ajal keskendus Skoda nii palju oma ametlikule projektile S2000 autoga, et nende kliendipool oli minimaalne. Siis oli Skoda masina hankimine erasõitjatele peaaegu võimatu. Kogu tegevus keskendus tehasemeeskonnale,” selgitas Nogier.

“See suurendas ka kulusid, sest S2000 autot tuli iga 1500 kilomeetri järel ümber ehitada. Siis me lihtsalt püüdlesime kõigi vahenditega edu poole.”

Lihtsamalt öeldes on Nogieri sõnum, et kui tehasemeeskonnad ja erasõitjad panna ühte sarja, muutuvad erinevused peagi tohutuks.

“Neid kahte maailma on raske ühendada samasse sarja ja samade reeglitega. Kardan, et see lahendus hävitab praegu suurepäraselt õnnestunud Rally2 klassi,” arvab Nogier.

“Saan aru, et see tundub atraktiivsena, sest me kõik sooviksime, et võistlusel osaleks rohkem autosid. Aga ma arvan, et kahe erineva poole kokku panek on natuke ohtlik.”

Märksõnad: Ott TänakRally1Rally2WRC
Share3Tweet2Send

Soovitame sulle ka neid

Urmo Aava, Kalev Kruus ja Robert Virves, Foto: Team Estonia ja erakogu
Eesti Autoralli

EOK käivitas ühisrahastusplatvormi Minu Sportlane – uus võimalus toetada noorte sportlaste arengut

10.07.2025 17:40
Thierry Neuville ja Martijn Wydaeghe, Kreeka rall ivõitu tähistamas 2024, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Neuville’i kaardilugeja vahetab sel nädalavahetusel ametit ja istub ise Rally1 auto rooli

10.07.2025 15:26
Oliver Solberg. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT
WRC

Oliver Solberg valis Rally Estoniaks endale legendaarse stardinumbri

10.07.2025 15:13
Kuvatõmmis videost
WRC

VIDEOD: Neuville sai Lõuna-Eesti kiiretel teedel lõpuks Hyundai rooli, et valmistuda Rally Estoniaks

8.07.2025 21:59
Kuvatõmmis videost
WRC

VIDEOD: Vaata kuidas Oliver Solberg Rally Estonia eel esmakordselt Toyota WRC-autot lennutas

8.07.2025 15:22
GR Yaris Rally2 H2 Concept. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT
WRC

Toyota esitles uut ralliauto kontseptsiooni, mis teeb debüüdi Soome MM-rallil – PILDID

8.07.2025 12:11

Kommentaarid Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Urmo Aava, Kalev Kruus ja Robert Virves, Foto: Team Estonia ja erakogu

EOK käivitas ühisrahastusplatvormi Minu Sportlane – uus võimalus toetada noorte sportlaste arengut

lisas Admin
10.07.2025 17:40
0

Thierry Neuville ja Martijn Wydaeghe, Kreeka rall ivõitu tähistamas 2024, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Neuville’i kaardilugeja vahetab sel nädalavahetusel ametit ja istub ise Rally1 auto rooli

lisas Admin
10.07.2025 15:26
0

Oliver Solberg. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Oliver Solberg valis Rally Estoniaks endale legendaarse stardinumbri

lisas Admin
10.07.2025 15:13
0

Kuvatõmmis videost

VIDEOD: Neuville sai Lõuna-Eesti kiiretel teedel lõpuks Hyundai rooli, et valmistuda Rally Estoniaks

lisas Admin
8.07.2025 21:59
0

Kuvatõmmis videost

VIDEOD: Vaata kuidas Oliver Solberg Rally Estonia eel esmakordselt Toyota WRC-autot lennutas

lisas Admin
8.07.2025 15:22
0

Marcus Grönholm Opeli roolis 1988. aastal (Foto: Marcus Grönholmi arhiiv).
Ajaloonurk

Grönholmile esimese meistritiitli toonud auto on tagasi kodus

1.07.2022 12:00

Tänane Top

Oliver Solberg. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Oliver Solberg valis Rally Estoniaks endale legendaarse stardinumbri

10.07.2025 15:13
Thierry Neuville ja Martijn Wydaeghe, Kreeka rall ivõitu tähistamas 2024, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Neuville’i kaardilugeja vahetab sel nädalavahetusel ametit ja istub ise Rally1 auto rooli

10.07.2025 15:26
Kuvatõmmis videost

VIDEOD: Neuville sai Lõuna-Eesti kiiretel teedel lõpuks Hyundai rooli, et valmistuda Rally Estoniaks

8.07.2025 21:59
Ott Tänak ja Martin Järveoja Tšiili MM-rallil, 2024. Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Segadus WRC-etapi ümber: miljonileping tühistati ning MM-etapi toimumine küsimärgi all

7.07.2025 10:35
Urmo Aava, Kalev Kruus ja Robert Virves, Foto: Team Estonia ja erakogu

EOK käivitas ühisrahastusplatvormi Minu Sportlane – uus võimalus toetada noorte sportlaste arengut

10.07.2025 17:40
Ott Tänak ja Martin Järveoja Portugali MM-rallil 2025, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Häid uudiseid autoralli MM-sarjast: mitu uut meeskonda soovib liituda WRC-klassiga

5.07.2025 09:46

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi sisse Facebookiga
Logi sisse Google'iga
VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Registreeru Facebookiga
Registreeru Google'iga
VÕI

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee