WRC-sarja järgmine kruusaralli Portugalis toob kaasa märkimisväärse muudatuse: kõik võistkonnad saavad senise 28 asemel kasutada kuni 36 rehvi ühe auto kohta, kaasa arvatud testikatseks mõeldud rehvid.
Muudatus kinnitati ametlikult Portugali ralli esimeses bulletäänis ja see on paljude jaoks märk suuremast strateegilisest paindlikkusest, kuid ka võimalikest murekohtadest rehvide vastupidavuse osas.
Taustal kumab uue rehvitarnija Hankooki mure esimeste Euroopa kruusarallide ees – Portugalile järgnevad karmid etapid Sardiinias ja Kreekas, kus kõrged temperatuurid ja abrasiivne pinnas panevad rehvid tõsiselt proovile.
Erinevalt Keeniast, kus pehmemad olud tõid kaasa küll palju (23) rehvipurunemist, ei ole Euroopa etappidel probleem mitte niivõrd purunemised, vaid hoopis intensiivne kulumine.
Lisatähelepanu väärib ka Portugali ralli tänavune ülesehitus: kavas on 24 kiiruskatset, millest enamik jäävad alla 15 kilomeetri. Ainsaks pikemaks katseks on Amarante, mis on seekord lühendatud 24 kilomeetrile – varasemate aastate 37 km asemel. Katse lühendamine koos lisarehvidega viitab selgelt soovile maandada kulumisest tulenevaid riske.
Muudatus annab meeskondadele rohkem taktikalist mänguruumi ja võib mõjutada ka sõidustiile – eriti olukorras, kus rehvide säilitamine pole enam nii kriitiline kui varem.
Portugali ralli ise on WRC sarjas üks tehniliselt nõudlikumaid kruusetappe, kus kiirelt vahelduvad teekatte omadused ja kurvide rütm panevad nii auto kui sõitja maksimaalselt proovile.
Fännide seas populaarne etapp toob igal aastal raja äärde kümneid tuhandeid pealtvaatajaid ning loob sarjale tugeva emotsionaalse avangu Euroopa kruusahooajaks.