Autosport.com kirjutas täna, et Rally1 autodelt kaob peale seda hooaega hübriidseade, nagu otsustati hiljutisel WRC komisjoni koosolekul. Kuigi otsus vajab veel rahvusvahelise autoliidu FIA ametlikku kinnitust, toimub see tõenäoliselt järgmisel Maailma Mootorispordi Nõukogu istungil.
Hübriidtehnoloogia tulevik WRC-s on olnud tänavu pidev arutelu teema. Teema tõstatus taas pärast seda, kui hübriidüksuse tarnija Compact Dynamics muutis hooaja keskel oma hübriidüksuse kasutusjuhendit. Uued juhised nõuavad, et kui 130 kW hübriidüksus puutub kokku kolme 15G või ühe 25G tugevusega löögiga, tuleb see lahti võtta ja tarnijale täielikuks remondiks tagastada. Varasemalt piisas kohapeal tehtavast reset’ist, kuid uue juhendi kohaselt võib remont võtta mitu kuud ja lisab märkimisväärseid kulutusi.
M-Sport-Fordi tiimijuht Richard Millener rääkis varem, et kõrged hoolduskulud muudavad selle tehnoloogia majanduslikult ebamõistlikuks. “See pole hübriidi eemaldamise soov selle olemuse pärast, vaid pigem kuna me ei suuda seda endale mõistliku hinnaga lubada,” sõnas ta.
Toyota ja Hyundai tiimide juhid avaldasid samuti oma toetust hübriidi eemaldamisele, kui see aitaks WRC osalejate arvu säilitada. “WRC on väike kogukond ja peame üksteise eest hoolitsema,” sõnas Hyundai tiimijuht Cyril Abiteboul. Toyota tiimijuht Jari-Matti Latvala lisas, et kuigi hübriid suurendab auto jõudlust, on tähtsam tagada, et tiimid saaksid jätkata võistlemist.
See otsus on sel aastal juba teine kannapööre hübriidtehnoloogia osas, mis toodi WRC-sse 2022. aastal uute Rally1 reeglitega.