Hyundai ja Toyota rallitiimide juhtfiguurid väljendasid muret 2027. aasta WRC tehniliste reeglite raames pakutud kululimiidi üle, pidades seda ebarealistlikuks. Siiski toetavad mõlemad tiimid kulude vähendamist, et piirata Rally1 autode praeguse põlvkonna kõrgeid arenduskulusid.
Rahvusvaheline Autoliit (FIA) on teinud ettepaneku, et 2027. aasta WRC autod peaksid maksma maksimaalselt 345 000 eurot. Selle eesmärgi saavutamiseks plaanitakse lihtsustada mitmeid autode komponente, sealhulgas mootoreid, jõuülekandeid ja pidurisüsteeme, kasutades Rally2 klassi tehnoloogiaid.
Samuti kavatsetakse MacPhersoni vedrustuse asemel rakendada topeltõõtshoobade lahendust, kuid šassiide, ehk kerede aluseks jääks senine toruraami konstruktsioon.
Hyundai WRC programmi juht Christian Loriaux leiab, et soovitud kululimiit pole saavutatav.
„Praegu räägitakse summast 345 000–350 000 eurot. Mina ja enamik tootjaid arvame, et see pole realistlik,“ ütles Loriaux portaalile DirtFish. „Absoluutne miinimum, millega saab hakkama, on 400 000 eurot.“
Loriaux tõi välja, et isegi Rally2 taseme Yaris maksab umbes 320 000 eurot. „Kui inimestel on raha 320 000-eurose auto jaoks, mis suudab sõita ainult Rally2 tasemel, siis olen kindel, et nad leiavad selle 400 000 eurot Rally1 taseme auto jaoks,“ lisas ta.
Kuigi Loriaux peab regulatsioonide üldsuunda õigeks, rõhutas ta, et paljud detailid vajavad veel läbimõtlemist.
Toyota rallitiimi juht Jari-Matti Latvala rõhutas kulude vähendamise olulisust, kuid leidis samuti, et kavandatav summa on liiga väike.
„On oluline hoida auto hind kontrolli all, kuid realistlik piir peaks olema umbes 500 000 eurot. See on absoluutne maksimum,“ märkis Latvala.
Ta lisas, et isegi Rally2 autode hinnad on juba lähenemas sellele piirile. „Rally2 autod maksavad praegu umbes 300 000 eurot ja need hinnad ei tohiks enam tõusta,“ ütles Latvala.
Praeguste plaanide kohaselt lõpetatakse Rally2 autode praegune homologatsioon 2026. aastal, kuid nende kehtivusaeg ulatub autost sõltuvalt kuni 2030. aastani.
Kokkuvõttes leiavad nii Hyundai kui ka Toyota, et kuigi kulude vähendamine on hädavajalik, tuleb kululagi seada realistlikule tasemele, et tagada nii tootjate kui ka meeskondade jätkusuutlikkus.