• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
mai 19, 2025
  • Logi Sisse
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home WRC

WRC-sarjas plaanitakse radikaalset muudatust

Autoralli MM-sarja tehnilised reeglid läbivad kahe aasta pärast suure uuenduskuuri.

Admin lisas Admin
22.09.2024 14:02
WRC
Foto: facebook.com/otttanakfanpage

Foto: facebook.com/otttanakfanpage

391
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

 

Praegused Rally1-hübriidautod on MM-sarjas osalenud alates 2022. aastast. Algselt loodeti, et hübriidinnovatsioon meelitab ligi uusi autotootjaid, kuid kahjuks pole see sedasi läinud ning WRC klassis osalevad endiselt vaid kolm meeskonda: Hyundai, Toyota ja M-Sport Ford.

Käesoleva aasta alguses arutas Rahvusvahelise Autoliidu FIA alluvuses tegutsev töögrupp võimalusi, kuidas sarja tuua rohkem konkurentsi ja uusi automarke. Töögrupp esitas oma ettepanekud reeglite muutmiseks juba järgmiseks aastaks. Üks olulisemaid ettepanekuid oli hübriidiüksuste eemaldamine Rally1-autodest.

Siiski ei võetud ettepanekut vastu ja pärast pikka kaalumist otsustas FIA, et praeguste autodega jätkatakse kuni 2026. aasta lõpuni. Eesmärk on, et 2027. aasta reeglid kinnitataks veel selle aasta jooksul, tagades, et meeskonnad – ka võimalikud uued autotootjad – omaksid piisavalt aega järgmise põlvkonna ralliautode arendamiseks MM-rallide tarbeks.

FIA spordi asepresident Robert Reid avaldas väljaandele Dirtfish, et hetke plaanide järgi antakse meeskondadele rohkem valikuvabadust ja eelkõige just jõuallika valiku suhtes. Ehk teisisõnu, kui varasemalt on FIA pannud paika, millist tüüpi jõuallikat tuleb kasutada, siis uute reeglite järgi saavad tiimid ise otsustada, kas kasutavad näiteks hübriidi, või ei.



“Autotööstus pole veel täpselt aru saanud, millises suunas liigutakse. usume, et parim valik oleks pakkuda midagi sellist, kus tootjad saavad tulla ja vabalt valida millist jõuallikat nad soovivad kasutusele võtta. Minu arvates oleks see väga positiivne,” vahendas Rallit.fi Robert Reidi sõnu.

“Usun, et meil on 2027. aastaks varuks huvitavaid asju.”

Reid tunnistas lisaks, et erinevalt varasemast, ei üritata järgmise kahe aasta jooksul uusi meeskondi MM-sarja meelitada. Nüüd on eesmärgiks seatud 2027. aasta.

“Kogu tähelepanu peab olema suunatud sellele, et saaksime 2027. aasta reeglid paika ja oleksime õigel teel tulevikule keskendudes.”



Kui Reidilt küsiti, et kas tagantjärele vaadates, oli Rally1-hübriidautode kasutuselevõtt viga, sest MM-sarja probleemid püsivad samad nagu enne praeguse põlvkonna ralliautode kasutuselevõttu, on tema sõnul sellele vastamine keeruline.

“Rally1-klass on minu arvates äärmiselt muljetavaldav. See on tehnoloogiliselt keerukas ja nõuab tootjatelt suurt pühendumist. Kuna tootjate arv ei ole suurenenud, võib öelda, et see ei pruugi olla toiminud nii nagu lootsime.”

“Sarja konkurentsivõime poolest on see olnud aga väga hea. Meil on kolm tootjat, kes võivad võita kolme erinevat stiili autoga. Selles mõttes on see olnud edukas ning see annab hea lähtealuse ja kindlustunde 2027. aasta reeglite edasiarendamiseks,” lisas Reid lõpetuseks.

Tänavuse WRC hooaja lõpuni on sõita veel kolm rallit, milledest esimene, Tšiili ralli saab alguse 26. septembril. Sellele järgneb Kesk-Euroopa ralli ja hooaja lõpetab 21. novembril algav Jaapani ralli.


Märksõnad: FIAHyundai MotorsportRobert Reid
Share156Tweet98Send

Soovitame sulle ka neid

Takamoto Katsuta ja Elfyn Evans, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
WRC

Evans lubas Katsutale õlled välja teha: õnneks ei lähe tal kuigi palju vaja, et purju jääda

19.05.2025 14:37
Kuvatõmmis videost
WRC

TÄISMÄNG: Portugali ralli kokkuvõte: tagasihoidlik Tänak, õppiv Jürgenson ja kaalutlev Nõgene

19.05.2025 13:29
Kuvatõmmis videost
WRC

VIDEO: Neuville pääses viimasel päeval napilt suuremast ajakaotusest või katkestamisest

19.05.2025 11:21
Ott Tänak ja Martin Järveoja Portugali ralli poodiumil, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Ott Tänak ja Martin Järveoja olid kiiruse poolest Portugali MM-ralli kõige paremad, kuid võidu võtsid Ogier ja Landais

19.05.2025 11:03
Ott Tänak Portuhgali rallil 2025, Foto:: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Tänak kritiseeris Portugali ralli ajakava: “Meid koheldi nagu loomi”

19.05.2025 07:44
PUNKTITABEL: Ralli võitnud Ogierist vaid ühe punkti vähem teeninud Tänak tõusis neljandaks
WRC

PUNKTITABEL: Ralli võitnud Ogierist vaid ühe punkti vähem teeninud Tänak tõusis neljandaks

18.05.2025 16:28

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Takamoto Katsuta ja Elfyn Evans, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Evans lubas Katsutale õlled välja teha: õnneks ei lähe tal kuigi palju vaja, et purju jääda

lisas Admin
19.05.2025 14:37
0

Kuvatõmmis videost

TÄISMÄNG: Portugali ralli kokkuvõte: tagasihoidlik Tänak, õppiv Jürgenson ja kaalutlev Nõgene

lisas Admin
19.05.2025 13:29
0

Kuvatõmmis videost

VIDEO: Neuville pääses viimasel päeval napilt suuremast ajakaotusest või katkestamisest

lisas Admin
19.05.2025 11:21
0

Ott Tänak ja Martin Järveoja Portugali ralli poodiumil, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak ja Martin Järveoja olid kiiruse poolest Portugali MM-ralli kõige paremad, kuid võidu võtsid Ogier ja Landais

lisas Rauno Paltser
19.05.2025 11:03
0

Ott Tänak Portuhgali rallil 2025, Foto:: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Tänak kritiseeris Portugali ralli ajakava: “Meid koheldi nagu loomi”

lisas Admin
19.05.2025 07:44
0

Hillar Salumäe / Enn Sarap Automi Suurrallil 1980. aastal Aluvere karjääris. Foto: rally.ee arhiiv
Ajaloonurk

Meie seast lahkus mitmekordne Eesti meister ja legendaarne Volgamees Hillar Salumäe

30.04.2025 11:33

Tänane Top

Ott Tänak Portugali rallil 2025, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Hyundai boss avaldas Tänaku roolivõimendi rikke põhjuse Portugali rallil

17.05.2025 23:59
Mait Maarend ja Mihkel Kapp Sardiinia rallil 2016. Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Soome kopteriõnnetuse viies hukkunu oli rallisõitja ja ettevõtja Mihkel Kapp

19.05.2025 17:46
Takamoto Katsuta ja Elfyn Evans, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Evans lubas Katsutale õlled välja teha: õnneks ei lähe tal kuigi palju vaja, et purju jääda

19.05.2025 14:37
Ott Tänak Portuhgali rallil 2025, Foto:: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Tänak kritiseeris Portugali ralli ajakava: “Meid koheldi nagu loomi”

19.05.2025 07:44
Ott Tänak, Foto: Hyundai Motorsport

Ott Tänakule mõjus Oleg Grossi kohta levitatud valeinfo šokina: „Pärast seda tundub mure roolivõimuga üsna ebaoluline“

18.05.2025 10:06
Kuvatõmmis videost

VIDEO: Neuville pääses viimasel päeval napilt suuremast ajakaotusest või katkestamisest

19.05.2025 11:21

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi Sisse

Unustasid Parooli?

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje

© 2019 ralli.ee

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?