Gran Canarial sõidetakse 2025. aastal esmakordselt autoralli maailmameistrivõistluste (WRC) etapp. Varem on see võistlus kuulunud Euroopa meistrivõistluste (ERC) kalendrisse, kuid selleks hooajaks on Gran Canaria oma suurepäraste asfalditeedega saanud koha MM-sarjas.
Gran Canarial toimuv ralli on hooaja kõige puhtam asfaldiralli, kuna katsetel pole lõikamise kohti, kust võiks rajale sattuda kruusa või mustust.
Kokku kuulub ralli kavva 18 kiiruskatset, mille kogupikkus on 301 kilomeetrit ning need jaotuvad kolme võistluspäeva peale.
Ralli avamine ja publikukatsed
Ralli keskus asub Las Palmases, kus laupäeva õhtul toimub ka eriline publikukatse. See on ainulaadne, sest ralli ajal sõidavad võistlejad korvpalliklubi CB Gran Canaria staadionile, kus nad teevad publiku ees efektseid “sõõrikuid”. Areen mahutab üle 11 000 pealtvaataja ning pakub unikaalse rallielamuse.
Teine publikukatse toimub pühapäeval saare lõunaosas Maspalomase kardirajal. Seal on varem kihutanud ka sellised legendid nagu Juha Kankkunen, Gilles Panizzi ja Gustavo Trelles.
Ralli algus – shakedown ja avamistseremoonia
Võistlus algab neljapäeval, 24. aprillil Santa Brígidas toimuva testikatsega. Rajalõik algab Los Silosest, ning suundub tõusule hea kvaliteediga asfaldil, jätkub tehnilise ja kitsa laskumisega ning lõpeb kiirel ja laial lõigul Santa Brígida lähedal. Õhtul peetakse pidulik avamistseremoonia Plaza de Santa Ana väljakul, mille taustaks on Las Palmas de Gran Canaria katedraal.
Esimene võistluspäev – 25. aprill
Reedel algab võistlus kolme kahel korral läbitava kiiruskatsega:
- Valsequillo-Telde – algab Valsequillo keskusest, liigub laial asfaldi kuni Las Vegase ristmikuni, seejärel kulgeb tehnilisel ja kitsal lõigul läbi Barranco de Los Cernícalose kuristiku ning lõpeb laia tõusuga Los Martelese mäkketõusu finiši lähedal.
- Valleseco-Artenara – kiire ja looklev katse, mis lõpeb kiire laskumisega Artenarasse.
- La Aldea-Mogán – algab tõusuga Tocodománist, järgneb kiire ja nõudlik lõik, mis paneb meeskonnad tõsiselt proovile. Laskumine Mogáni poole kulgeb läbi tuntud Los Azulejose piirkonna.
Teine võistluspäev – 26. aprill
Laupäeval sõidetakse samuti kolm kahel korral läbitavat kiiruskatset:
- Moya-Gáldar – pikk ja kiire katse, kus erinev asfaldikate, temperatuurid ja haarduvus nõuavad nutikat rehvivalikut. Katse lõpeb Gáldari vallas Fagajesto piirkonnas.
- Arucas-Firgas-Teror – algab El Palmari tõusuga, kulgeb läbi Los Chorrose ristmiku ja keerulise Zumacali lõigu ning lõpeb järsu laskumisega Terori poole.
- Tejeda-San Mateo – tehniline ja kiire katse, mis kulgeb Ayacata ristmiku ja Roque Nublo tõusu kaudu San Mateosse.
Laupäeva õhtul toimub Las Palmases publikukatse, mis on ainulaadne maailmas, sest osa katsest sõidetakse korvpalliareenil.
Viimane võistluspäev – 27. aprill
Pühapäeval keskendub võistlus kahel korral läbitavatele Agüimes-Santa Lucía ja Maspalomase katsetele ning Costa Canaria publikukatsele.
- Agüimes-Santa Lucía – kiire ja vahelduv lõik, mis läbib Era Del Cardóni ja Las Vallase sektsioone, lõpetades Santa Lucía valla lähistel. See on üks kahest katsest, mis on eelmise aasta ERC-võistlusest muutumatuna säilinud.
- Costa Canaria publikukatse – toimub täielikult Gran Karting Club de Maspalomas ringrajal.
- Maspalomas – väga kiire katse, mis algab Fataga külast ja lõpeb Maspalomases. Selle teine läbimine on ralli ametlik Wolf Power Stage, kus jagatakse lisapunkte.
Kiiruskatsete täpsed algusajad ei ole veel avalikustatud:
Gran Canarial sõidetav MM-ralli toob kokku kiire ja tehnilise asfaldivõistluse, mis paneb sõitjad ja meeskonnad tõsiselt proovile ning pakub fännidele erakordset rallielamust.